کد خبر: 388059
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۹:۴۰
| |

نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس:

تجربیات مدیریتی‌ ما، اجازه بحران‌آفرینی به بارش‌های شدید نمی‌دهد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس با توجه به سیل سال گذشته شهرهای آق‌قلا و گمیشان گفت: لایه‌روبی رودخانه‌ها عمدتا انجام شده است. امیدواریم با توجه به این اقدامات و پیش‌بینی‌های مؤثر، بارش‌های شدید نتواند موجب خسارات فراوان شود.

تجربیات مدیریتی‌ ما، اجازه بحران‌آفرینی به بارش‌های شدید نمی‌دهد
کد خبر: 388059
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۹:۴۰

اعتمادآنلاین| نورمحمد تربتی‌نژاد، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، در مورد احتمال وقوع سیل در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا گفت: سیل در اواخر سال گذشته در شهرهای گنبد، گمیشان و آق‌قلا اتفاق افتاد و چند علت عمده داشت. اولین دلیل سیل، بارش شدید در مدت بسیار کوتاه بود. علت دوم ناشی از عدم لایه‌روبی رودخانه و عدم مدیریت صحیح سدهایی بود که به عنوان ذخیره آب تلقی می‌شدند. سومین عامل هم کاملا مدیریتی بود. با توجه به اقدامات انجام شده در سال گذشته، احتمال وقوع سیل کم است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: لایه‌روبی رودخانه‌ها عمدتا انجام شده است. سیل یک امر طبیعی است و اگر به میزان سال قبل بارش داشته باشیم،‌ فاجعه سال گذشته رخ نخواهد داد زیرا تجربیات مدیریتی ما،‌ الزامات مدیریت بحران را فراهم خواهد کرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه «دولت بودجه‌های خوبی برای آزادسازی زمین‌های اطرف سدها خرج کرد» گفت: امیدواریم با توجه به این اقدامات و پیش‌بینی‌های مؤثر، بارش‌های شدید نتواند موجب خسارات فراوان شود. احتمال غافل‌گیری ما در این زمینه بسیار پایین است. هم‌اکنون بارندگی شدید در لرستان و پل‌دختر آسیب عجیب و غریبی به این حوزه وارد نکرده است؛ چرا که دولت و نهادهای اجرایی تجربیات خوبی دارند و بهتر از سال قبل می‌تواند بحران را مدیریت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها