اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در اراضی فلسطینی شد

اتحادیه عرب استقرار دوباره نیروهای حفاظت بین‌المللی در شهر الخلیل در کرانه باختری و به شکل کلی در تمامی اراضی فلسطینی و نیز ایجاد سازوکاری برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو چهار را خواستار شد.

اتحادیه عرب خواستار استقرار نیروهای بین‌المللی در اراضی فلسطینی شد
کد خبر: 388377
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۷ ۱۲:۴۴:۵۹

اعتمادآنلاین| اتحادیه عرب افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیلی را که با هدف یهودی‌سازی مرکز شهر الخلیل، بیرون راندن ساکنان آن، ادامه یورش به حرم ابراهیمی و ممانعت از برپایی نماز انجام می‌شود، محکوم کرد.

سعید ابوعلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین در بیست و پنجمین سالگرد کشتار حرم ابراهیمی بر درخواست سازمان ملل برای ایجاد سازوکاری مناسب برای اجرای بندهای توافقنامه ژنو چهار در این زمینه و ممانعت از تکرار این کشتارها و اقدامات تروریستی که هر روزه در حق فلسطینی‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد.

ابوعلی گفت: این سالگرد در سایه ادامه و افزایش تعرض اسرائیل به حقوق و هویت فلسطینی‌ها و با تشویق و نظارت دولت آمریکا برگزار می‌شود.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین افزود: این سالگرد دردناک به تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای توقف فعالیت ناظران بین‌المللی در شهر الخلیل بازمی‌گردد، تصمیمی که به دلیل این کشتار وحشتناک گرفته شد و شهروندان فلسطینی را در مقابل تروریسم، شهرک‌نشین‌های مسلح و عوامل تروریستی آن تنها گذاشت.

او در ادامه نسبت به خطر این تصمیمات رژیم صهیونیستی درباره افزایش اقدامات بی‌هدف در حرم ابراهیمی و کنترل بر آن و آغاز اقدامات گسترده برای یهودی‌سازی الخلیل که پیامدهای خطرناکی برای منطقه دارند، هشدار داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها