محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان:

پاکستان از پذیرش زائران خود امتناع کرد

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیگیر خروج 300 نفر از زائران کشور پاکستان که برای ورود به کشور خود از مرز میر جاوه دچار مشکل شده اند هستیم.

پاکستان از پذیرش زائران خود امتناع کرد
کد خبر: 388891
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۴:۱۸:۰۱

اعتمادآنلاین| محمدهادی مرعشی، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: پیگیری خروج 300 نفر از زائران کشور پاکستان که در مرز میرجاوه این استان از سوی کشور خود دچار مشکل شده‌اند به طور جدی مورد توجه است.

مرعشی ادامه داد: این افراد که برای زیارت وارد ایران شده بودند هم‌اینک برای ورود به پاکستان دچار مشکل جدی شده‌اند به طوری که مسئولان این کشور از پذیرفتن آنان امتناع می‌کنند.

او افزود: استانداری سیستان و بلوچستان از ابتدای هفته به طور جدی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت پیگیر رفع این مشکل بوده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مقرر شده است یک تیم بهداشتی از پاکستان در مرز مشترک این کشور با استان مستقر و بعد از بررسی اتباع کشور خود از نظر ویروس کرونا از فردا شنبه اجاره ورود این زائران را صادر کنند.

او با ابراز گلایه‌مندی از مقامات کشور پاکستان گفت: تعدادی از ایرانیان که در آن سوی مرز پاکستان مانده بودند را با رایزنی‌های انجام شده و بررسی سلامت آنان اجازه ورود به کشور داده شد و هم‌اینک پاکستان برای ورود اتباع خود مشکلاتی را ایجاد کرده است.


مرعشی بیان کرد: با تدابیر اندیشیده شده هم‌اینک اتباع کشور پاکستان در مرز میرجاوه در مکان‌هایی از قبل تعیین شده اسکان داده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت:‌ تمامی زائران پاکستانی که هم‌اینک در مرز میرجاوه منتظر خروج از کشور هستند از نظر مبتلا نبودن به ویروس کرونا مورد بررسی دقیق قرار گرفته و برای آنان گواهینامه بین المللی بهداشتی صادر شده است.

سید مهدی طباطبایی افزود: تیم‌های بهداشتی این دانشگاه به طور شبانه روزی و با امکانات کامل مسائل بهداشتی مرز را مورد بررسی قرار می دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها