کد خبر: 388936
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۶:۴۷:۵۰
| |

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 2 تبعه ترک بابت حفاری‌ها در آب‌های قبرس

بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، این بلوک اقدام به انسداد دارایی‌ها و وضع ممنوعیت‌های مسافرتی علیه دو این تبعه ترکیه‌ای کرده و این تصمیم را در راستای عملی کردن هشدارش در ماه‌های اخیر به ترکیه در خصوص عملیات‌های اکتشاف منابع نفت و گاز این کشور در آب‌های متعلق به منطقه اقتصادی انحصاری قبرس به عنوان یک عضو این اتحادیه را گرفته است.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 2 تبعه ترک بابت حفاری‌ها در آب‌های قبرس
کد خبر: 388936
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۱۶:۴۷:۵۰

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا دو تبعه ترک را به تلافی پروژه‌های حفاری آنکارا برای اکتشاف منابع انرژی در حوزه اطراف قبرس در فهرست سیاه تحریم‌های خود قرار داد؛ اقدامی که بیشتر از آنکه تاثیر اقتصادی داشته باشد تبعات سیاسی برای آنکارا در پی دارد.

به گزارش پایگاه بلومبرگ، بر اساس اعلام اتحادیه اروپا، این بلوک اقدام به انسداد دارایی‌ها و وضع ممنوعیت‌های مسافرتی علیه دو این تبعه ترکیه‌ای کرده و این تصمیم را در راستای عملی کردن هشدارش در ماه‌های اخیر به ترکیه در خصوص عملیات‌های اکتشاف منابع نفت و گاز این کشور در آب‌های متعلق به منطقه اقتصادی انحصاری قبرس به عنوان یک عضو این اتحادیه را گرفته است. این تحریم‌ها همچنین اولین در نوع خود علیه کشوری که برای پیوستن به اتحادیه اروپا کاندیدا شده محسوب می‌شوند.

با این حال این تصمیم دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در شهر بروکسل به دنبال هدف گرفتن هیچ شرکتی در ترکیه نبوده است. این مساله نیز نشان می‌دهد اتحادیه اروپا نخواسته یک همپیمان کلیدی خود را در مبارزه با موج مهاجرت از جانب خاورمیانه به ویژه سوریه جنگ‌زده به سمت این بلوک از دست بدهد.

روابط بین ترکیه و اتحادیه اروپا از زمان آغاز سرکوبگری‌های گسترده دولت ترکیه علیه مخالفان سیاسی به بهانه کودتای نافرجام سال 2016 رو به تیرگی رفته و در ادامه به سبب برخی مناقشات دیگر از جمله مناقشه جلوگیری نیروی دریایی ترکیه از عملیاتهای اکتشافی و حفاری یک شرکت ایتالیایی در آبهای حوزه قبرس درسال 2018 و مناقشه حمله اواخر سال 2019 ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه بدتر شد.

این اختلافات باعث شده ترکیه در مسیر کاندیداتوری برای عضویتش در اتحادیه اروپا به مشکل بربخورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها