ترامپ، مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا را معرفی کرد

رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «جان راتکلیف» عضو کنگره آمریکا را برای پست مدیر اطلاعات ملی آمریکا (دی‌ان‌آی) کاندیدا کرده است.

ترامپ، مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا را معرفی کرد
کد خبر: 389057
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ ۰۹:۲۷:۳۲

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت قصد دارد جان راتکلیف، نماینده جمهوری‌خواه کنگره از تگزاس را مدیر اطلاعات ملی آمریکا کند؛ این دومین تلاش رئیس‌جمهوری آمریکا برای انتصاب این قانونگذار وفادارش در سمت ریاست سرویس جاسوسی آمریکاست.

ترامپ پیشتر در تابستان گذشته راتکلیف را نامزد همین سمت کرده بود اما بعد از اینکه چند دموکرات این قانونگذار را وفادار سیاسی با اندک تجربه مرتبط توصیف کردند، او تصمیم گرفت تا در کنگره باقی بماند.

راتکلیف بعد از آن نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا می‌شود که دن کوتس ژوئیه 2019 از این سمت کناره‌گیری کرد. سی‌ان‌ان طی روزهای گذشته گزارش داده بود که ترامپ در نظر دارد تا این فرد را دوباره برای همین سمت نامزد کند.

کوتس و ترامپ اغلب در مورد مسائل مختلف سیاست خارجی از جمله روسیه و کره‌شمالی دچار اختلاف‌نظر بودند. ارزیابی‌های او در دوران تصدی مدیریت اطلاعات ملی بارها از سوی رئیس جمهوری آمریکا که به سازمان‌های اطلاعاتی انتقاد دارد، زیر سوال رفت.

مدیر اطلاعات ملی وظیفه هماهنگی میان 16 سازمان اطلاعاتی آمریکا را بر عهده خواهد داشت. رسانه‌های آمریکایی راتکلیف را که چهره‌ای بسیار محافظه‌کار توصیف می‌کنند که نقطه اتصال مهمی میان دولت ترامپ و تشکیلات حزب جمهوری‌خواه است.

راتکلیف به عنوان یکی از حامیان برجسته رئیس جمهوری کنونی آمریکا و سیاست‌هایش، از سال 2015 به عنوان نماینده حوزه چهارم تگزاس در کنگره کار کرده است.

ترامپ گفته است که راتکلیف یک عضو خیلی مورد احترام کنگره است که منبع مدیریت و الهام برای عظمت کشوری خواهد بود که به آن عشق می‌ورزد.

چنانچه صلاحیت او تایید شود، انتظار می‌رود که دیدگاه‌هایش به ترامپ بسیار نزدیک‌تر باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها