کد خبر: 389815
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

شهرداری ورامین نماینده والیبال ایران در آسیا می‌شود؟

با تصمیمات گرفته شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، تیم شهرداری ورامین نماینده احتمالی ایران در باشگاه‌های آسیا است.

شهرداری ورامین نماینده والیبال ایران در آسیا می‌شود؟
کد خبر: 389815
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از انتشار خبر تعطیلی لیگ‌برتر والیبال در روزهای گذشته به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان لیگ فدراسیون‌ والیبال جلسه‌ای را با مدیران و مسئولان باشگاه‌های حاضر در لیگ‌برتر برگزار کرد تا به این ترتیب، تکلیف نماینده ایران برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 2020 را مشخص کند.

البته طبق گفته منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ فدراسیون والیبال، فعلا برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حتمی نیست و فدراسیون والیبال آسیا (AVC) به صورت رسمی برگزاری این مسابقات را به کشورها اعلام نکرده است. کشورهای‌ چین و ژاپن نیز به عنوان تیم‌های مدعی، پیش از این اعلام کرده‌اند که تحت هر شرایطی تصمیم ندارند این مسابقات شرکت کنند.

به این ترتیب با توجه به تصمیمات گرفته شده در نشست سازمان لیگ با مدیران عامل باشگاه‌ها، در صورت برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 2020، تیم شهرداری ورامین به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ و صدرنشین این فصل لیگ‌برتر، نخستین گزینه برای حضور در این رقابت‌ها خواهد بود. البته ورامینی‌ها برای اینکه بتوانند در این مسابقات حضور پیدا کنند، باید بدهی‌ خود به بازیکنان خارجی را که فصل‌های قبل در اختیار گرفته بودند را تسویه کنند. تیم ورامین در حال حاضر داخل لیست سیاه FIVB قرار دارد.

پورحسن در این مورد به ایسنا گفت: اگر ورامینی‌ها نتوانند خود را از لیست سیاه فدراسیون جهانی خارج ‌کنند، تیم سایپا به عنوان نایب قهرمان این فصل لیگ‌برتر عازم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا خواهد شد. البته سایپا نیز باید بدهی خود با بازیکنان خارجی فصل‌های گذشته را تسویه کند. اگر سایپا هم این کار را نکند، کاله مازندران به عنوان تیم سوم لیگ عازم این مسابقات می‌شود، با این تفاوت که کاله ‌مازندران بدهی برای تسویه با بازیکنان خارجی ندارد.

او در پایان گفت: البته تاکید می‌کنم که فعلا برگزاری بازی‌های باشگاه‌های آسیا قطعی نیست و فدراسیون آسیا خبر دقیقی در این مورد به فدراسیون‌ها اعلام نکرده است. ما همه این برنامه ریزی‌ها را با فرضیه برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا انجام داده‌ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها