214 تخت برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بابل مهیاست

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که 214 تخت برای پذیرش بیماران مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان مهیاست.

214 تخت برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در بابل مهیاست
کد خبر: 390157
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۲:۰۰:۳۲

اعتمادآنلاین| سید فرزاد جلالی افزود: از این تعداد تخت ها 24 تخت در بیمارستان میناگر و 190 تخت در بیمارستان شهید یحیی نژاد بابل مستقر می باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون 130 بیمار مشکوک به ویروس کرونا در این 2 بیمارستان بستری شدند و تا زمان بهبودی تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

بابل دروازه ورودی کرونا به مازندران بود و به همین خاطر نیز آمار افراد مشکوک در این شهرستان بیشتر از سایر مناطق مازندران گزارش شده است.

منابع رسمی در دانشگاه علوم پزشکی بابل هم تایید کرده اند که به خاطر درگیری زودتر و گسترده تر این شهرستان با ویروس کرونا ، تعدادی از پزشکان در این منطقه هم به ویروس کرونا مبتلا شدند که برخی از آنها در خانه قرنطینه و تعدادی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

به گفته این منابع کرونا بیشترین آلودگی را برای افراد بالای 40 سال دارد به گونه ای که تعداد افراد بستری شده مشکوک به ویروس کرونا در بابل از 40 سال تا 80 سال می باشد و تعداد انگشت شماری از این افراد بین سن 24 تا 40 سال هستند و بیمار نوجوان و کودک مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل مشاهده نشده است.

هم اکنون روزانه 200 بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ، بیمارستان ها و کلینیک های شهرستان بابل مراجعه می کنند و این روند همچنان روند صعودی دارد.

شهرستان بابل با جمعیت 536 هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای 6 بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان 17 شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران 9 دانشکده حدود چهار هزار دانشجو و 360 عضو هیئت علمی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها