رایزن علمی سفارت ایران:

رایزنی‌ با دانشگاه‌های روسیه درباره دانشجویان ایرانی در حال انجام است

رایزن علمی سفارت ایران در مسکو با اشاره به عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه در پی شیوع کرونا اعلام کرد مذاکراتی با دانشگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

رایزنی‌ با دانشگاه‌های روسیه درباره دانشجویان ایرانی در حال انجام است
کد خبر: 390301
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۲ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه در پی لغو موقت صدور روادید برای اتباع ایرانی از سوی سفارت روسیه در تهران پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، رایزن علمی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد با توجه به عدم امکان ورود دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های روسیه و پیگیری دانشجویان در خصوص امور تحصیلی خود، مذاکراتی با دانشگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

در این اطلاعیه آمده است: در همین رابطه دانشگاه سچینوا قول مساعد در خصوص انجام کلاس‌های جبرانی بعد از اتمام محدودیت تا قبل از پایان ترم تحصیلی برای آمادگی دانشجویان و شرکت آنها در امتحانات اعلام کرده و مذاکره با بقیه دانشگاه‌ها نیز در حال انجام و پیگیری است.

سفارت روسیه در تهران در پی شیوع ویروس کرونا در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه به شماره 446-p مورخ 27 فوریه 2020 (8 اسفند ماه 1398) بخش کنسولی سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 28 فوریه 2020 (9 اسفند ماه 1398) (ساعت 00.00 به وقت محلی) پذیرش مدارک، تهیه و صدور ویزاهای (روادید) تحصیلی، شخصی، گردشگری، کاری و ترانزیتی برای اتباع ایرانی را موقتا متوقف می‌کند.

در این اطلاعیه آمده بود: همچنین صدور ویزاهای الکترونیکی برای اتباع جمهوری اسلامی ایران و ویزاهای ترانزیتی برای اتباع خارجی و اشخاص بدون تابعیت که یا در اراضی جمهوری اسلامی ایران به سر می برند و یا مقیم آن هستند نیز محدود می شود. ویزاهای ترانزیتی از قبل صادر شده نیز لغو می‌شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: صدور ویزاهای تجاری، بشردوستانه، خدمت و دیپلماتیک در رژیم معمولی ادامه خواهد یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها