امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کاخ‌ سفیدنشینی سندرز هم تحریم و تهدید را از ایران دور نمی‌کند/ ایران از نظر دموکرات‌ها دشمن اصلی اسرائیل است/ تحریم‌های اوباما از تحریم‌های بوش شدت بیشتری داشت

امیرعلی ابوالفتح گفت: کاخ‌‌ سفیدنشینی سندرز هم تحریم و تهدید را از ایران دور نمی‌کند و حتی می‌تواند مناسبات 2 کشور را از این هم وخیم‌تر کند.

کاخ‌ سفیدنشینی سندرز هم تحریم و تهدید را از ایران دور نمی‌کند/ ایران از نظر دموکرات‌ها دشمن اصلی اسرائیل است/ تحریم‌های اوباما از تحریم‌های بوش شدت بیشتری داشت
کد خبر: 390719
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اینکه از بین برنی سندرز یا جو بایدن کدام یک به عنوان کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات 2020 ایالات متحده آمریکا با دونالد ترامپ رقابت کند برای ایران فرق چندانی ندارد. در واقع در آمریکا یک کارگزار با دیدگاه‌هایی مشخص وجود دارد و همچنین ساختاری در نظام سیاسی که از نگاهی یکپارچه تبعیت می‌کند (بیشتر بخوانیم) .

سندرز به سیاست‌های ضدجنگ تمایل نشان می‌دهد

این استاد دانشگاه در ادامه سخنانش گفت:‌ البته می‌توان گفت پیروزی چهره جمهوری‌خواه یا دموکرات در رقابت برای ریاست جمهوری حتماً نزد ایرانی‌ها فرق خواهد کرد، چون استراتژی دموکرات‌ها نسبت به ایران دکترین واحد و مشخصی را دنبال می‌کند؛ اما مشخصاً سندرز به سیاست‌های ضدجنگ تمایل نشان می‌دهد و از سیاست‌های میلیتاریستی و جنگ‌طلبانه نقدهایی جدی دارد. با این حال، این بدان معنی نیست که در صورت برنده شدن در انتخابات و رسیدن به رئیس‌جمهوری، بتواند نگاه حزب متبوعش به ایران را تغییر بدهد (بیشتر بخوانیم) .

ایران از نظر دموکرات‌ها دشمن اصلی اسرائیل است

او افزود: واقعیت این است که ایران از نظر دموکرات‌ها دشمن اصلی اسرائیل محسوب می‌شود، و نیز حامی تروریسم و تهدیدی برای صلح جهانی به شمار می‌رود. به همین دلیل اگر آقای سندرز به اینها اعتقاد قلبی هم نداشته باشد، مجبور خواهد بود از سیاست دموکرات‌ها پیروی کند. بنابراین می‌توان گفت، کاخ‌‌ سفیدنشینی سندرز هم تحریم و تهدید را از ایران دور نمی‌کند و حتی می‌تواند مناسبات 2 کشور را از این هم وخیم‌تر کند.

اینکه از بین برنی سندرز یا جو بایدن کدام یک به عنوان کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات 2020 ایالات متحده آمریکا با دونالد ترامپ رقابت کند برای ایران فرق چندانی ندارد.

تحریم‌های اوباما بدتر از بوش بود

امیرعلی ابوالفتح در پایان صحبت‌هایش گفت‌: به عنوان مثال در ماه‌های اولی که باراک اوباما وارد کاخ سفید شد تحریم‌هایی علیه ایران وضع شد که به مراتب نسبت به تصمیم‌های ضدایرانی جرج دبلیو بوش شدت و حدت بیشتری داشت و تنش رابطه بین ایران و آمریکا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. آن هم در شرایطی که اوباما برنده جایزه صلح نوبل شده و اظهارات زیادی درباره جنگ‌ستیزی مطرح کرده بود (بیشتر بخوانیم) .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها