مسعود کمبرانی، رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی خبر داد:

تولید روزانه یک تن مواد ضدعفونی‌کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی گفت: در روزهای اخیر، روزانه یک تن مواد ضدعفونی‌کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی تولید می‌شد، ولی با توجه به این که الکلی که در اختیار داشتیم تمام شد، مشغول رایزنی با سازمان‌های مختلف هستیم تا بتوانیم برای تولید این مواد الکل به دست آوریم.

تولید روزانه یک تن مواد ضدعفونی‌کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی
کد خبر: 390789
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۴:۰۷

اعتمادآنلاین| مسعود کمبرانی، رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی، با بیان این که پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با توجه به شرایط کشور به تولید محلول‌های و ژل‌های ضدعفونی‌کننده اقدام کرده است، گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور با توجه به سیاستی که جهاد دانشگاهی مبنی بر رفع مشکلات کشور دارد، تصمیم گرفته شد که بخشی از نیاز مردم و یا حداقل نیاز خانواده جهاد دانشگاهی به مواد ضدعفونی‌کننده از طریق پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی برطرف شود.

وی افزود: در همین راستا، پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی با تغییر خط تولید خود به تولید مواد ضدعفونی‌کننده اقدام کرد. در این پژوهشکده، محلول‌های ضدعفونی‌کننده برای دست و سطوح و ژل ضدعفونی‌کننده، با الکل موجود و به مقدار محدود تولید شد و در اختیار پرسنل جهاد دانشگاهی قرار گرفت. تعدادی از شرکت‌ها هم برای پرسنل خود از این محصولات خریداری کردند.

رئیس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی با اشاره به نیاز فعلی کشور به مواد ضدعفونی‌کننده گفت: اگر مواد اولیه در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بگیرد، می‌توانیم روزانه پنج الی 10 تن از این مواد را تولید کنیم و در اختیار سازمان‌ها و مردم قرار دهیم. در روزهای اخیر، روزانه یک تن از این مواد ضدعفونی‌کننده در پژوهشکده توسعه صنایع شمیایی جهاد دانشگاهی تولید می‌شد، ولی با توجه به این که الکلی که در اختیار داشتیم تمام شد مشغول رایزنی با سازمان‌های مختلف هستیم تا بتوانیم برای تولید این مواد الکل به دست آوریم.

کمبرانی ادامه داد: اکنون بسیاری از شرکت‌ها به تولید این مواد اقدام کرده‌اند و فکر میکنم در چند روز آینده بازار به تعادل می‌رسد و نیاز برطرف شود اما متاسفانه برخی با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت با قیمت‌های غیرمنطقی می‌کنند. در این شرایط فعلی به این شرکت‌ها توصیه می‌کنم، اگر دردی از دردهای مردم کم نمی‌کنند به مشکلات مردم اضافه نکنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت محصولات تولید شده گفت: بررسی‌های مرکز آنالیز بهداشت پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی که دارای مجوز از سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو است، کیفیت این محصولات را تایید کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها