کد خبر: 390791
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۵:۴۹
| |

سفیر سوریه در لبنان: اگر مقاومت نبود، اسرائیل در بیروت بود

سفیر سوریه در لبنان به نیاز لبنان و سوریه به یکدیگر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و در ادامه گفت، حاکمیت واقعی که لبنان می‌تواند به آن افتخار کند دستاورد مقاومت در این کشور است.

سفیر سوریه در لبنان: اگر مقاومت نبود، اسرائیل در بیروت بود
کد خبر: 390791
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۴ ۰۸:۵۵:۴۹

اعتمادآنلاین| «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در لبنان اعلام کرد، منافع دمشق و بیروت تکامل میان دو کشور در زمینه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و غیره را می‌طلبد و «حسان دیاب» نخست‌وزیر با این گفته موافق است.

بر اساس گزارش «النشره»، سفیر سوریه ادامه داد: از سال 2005 همواره اختلافاتی در داخل لبنان بوده اما همیشه کسانی در لبنان بوده‌اند که خواستار این همکاری‌ها هستند و همین افراد در راستای منافع لبنان کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: روابط میان دو کشور پابرجاست و هماهنگی امنیتی بنا به مصلحت برقرار است؛ زمانی که لبنان با ترویسم روبرو شد هماهنگی میان دو ارتش و دو کشور انجام شد.

عبدالکریم علی سپس گفت: سوریه با جنگی سخت روبه‌روست که در آن سلاح، مال و رسانه به کار برده شده اما پیروز از این جنگ بیرون آمده است و به نفع لبنان است که در پیروزی سوریه سرمایه‌گذاری کند. تروریسم هر دو کشور را تهدید می‌کند، نیاز لبنان به سوریه بیشتر از نیاز سوریه به لبنان است.

او تأکید کرد: حاکمیت واقعی که لبنان می‌تواند به آن افتخار کند همان چیزی است که مقاومت به لبنان تقدیم کرد، اگر مقاومت نبود اسرائیل به بیروت روسیده بود. پس از آنکه مقاومت در سال 2000 پیروز شد علیرغم ائتلاف عربی، بین‌المللی و منطقه‌ای برای از بین بردن آن، پیروزی دیگری در سال 2006 به دست آورد.

عبدالکریم علی در پایان ضمن تأکید بر این موضوع که سوریه دنبال آزادسازی کامل اراضی خود از تروریسم است، افزود، دمشق از روابط با کشورهای عربی به شدت استقبال می‌کند و می‌داند اگرچه برخی دولت‌های عربی در حمایت از تروریسم در سوریه نقش داشتند اما ملت‌های این کشورها با سوریه همدرد بوده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها