محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

تلاش برای اصلاح ساختار بودجه باید مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم باشد

محمد خدابخشی،منتخب مردم الیگودرز در مجلس یازدهم گفت: یکی از اولویت‌های من و مجلس آتی تهیه، تدوین و تنظیم قانون برنامه هفتم توسعه است که باید با همراهی نخبگان این برنامه را با اسناد بالادستی منطبق کرده و معایب قوانین قبلی را برطرف کنیم.

تلاش برای اصلاح ساختار بودجه باید مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم باشد
کد خبر: 391309
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۵ ۱۱:۳۶:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ محمد خدابخشی، نماینده مجلس دهم و منتخب مردم الیگودرز در مجلس یازدهم درباره اولویت‌های اصلی‌اش در مجلس آتی گفت: تلاش برای اصلاح ساختار بودجه باید مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم باشد؛ بارها مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرده‌اند که باید این ساختار اصلاح شود هر چند که ما برخی اقدامات را در این راستا انجام داده‌ایم ولی باید با استفاده از ظرفیت سازمان برنامه و بودجه و بخش‌های مختلف مجلس به نحوی گام برداریم که وابستگی بودجه به نفت قطع شود.

وی افزود:‌ در طول سال‌های اخیر دشمنان انقلاب اسلامی تمرکز زیادی را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی با حربه نفت و وابستگی ایران به درآمدهای آن داشته‌اند؛ متأسفانه نفت در دستان آنها به ابزار و اسلحه‌ای خاص تبدیل شده که علیه ما به کار رفته و آسیب‌هایی هم به کشورمان زده‌اند.

نمایندگان بعدی مجلس اسلحه نفت را از دستان دشمنان

خارج خواهند کرد

منتخب مردم الیگودرز در مجلس یازدهم با بیان اینکه در مجلس یازدهم باید اسلحه نفت را از دست دشمنان گرفته و بکوشیم وابستگی به درآمدهای آن در بودجه نداشته باشیم، خاطرنشان کرد:‌ ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در کشور وجود دارد که می‌توان از درآمدزایی آن استفاده کرده و چشم‌داشتی به درآمدهای نفتی نداشته باشیم.

خدابخشی تصریح کرد: اگر بعدها توانستیم نفت بفروشیم و یا در زمینه صادرات میعانات نفتی و گازی نتایج خوبی را به دست بیاوریم در آن صورت باید از درآمدهای آن در بخش‌های خاص و به منظور توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم نه اینکه درآمدهای آن را در صرف امورات جاری کنیم.

وی افزود:‌ اگر بتوانیم با زیرساخت‌های ایجاد شده منابع نفتی و گازی را برای نسل‌های آینده ذخیره کنیم کار بسیار مهمی را انجام داده‌ایم؛ نباید فقط از این منابع برای پرداخت حقوق کارمند و کارگر بهره بگیریم.

مجلس آتی زمینه ساز تصویب قانون برنامه هفتم توسعه است

منتخب مردم الیگودرز در مجلس یازدهم اظهار داشت:‌ یکی دیگر از اولویت‌های من و مجلس آتی، تهیه، تدوین و تنظیم قانون برنامه هفتم توسعه است که باید با همراهی نخبگان و پژوهشگران و کارشناسان این موضوع را دنبال کنیم؛ این برنامه باید با اسناد بالادستی تطابق کامل داشته باشد و بر همین اساس مجلس یازدهم باید نواقص و ضعف‌های قوانین پنج‌ساله قبل را برطرف کرده و نگاه‌ها به آینده باشد.

خدابخشی افزود: ثبات اقتصاد کلان یکی دیگر از اولویت‌های مجلس یازدهم است که باید اقدامات اساسی در این باره صورت گیرد و بکوشیم برای کمک به تأمین معیشت مردم گام‌های عملی برداریم. همچنین باید خیلی سریع مانع از افزایش تورم و گرانی در جامعه شویم و بکوشیم اقتصاد کلان کشور را به سمت ثبات هدایت کنیم.

مجلس یازدهم باید خرید خرید مردم را افزایش دهد

وی گفت‌: مجلس یازدهم در طول چهار سال مدیریت و عملکردش باید بتواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و با تصویب قوانین لازم و رفع خلاء‌ها و افزایش نظارت بر قوه مجریه ضمن حفظ اشتغال موجود، روند تولید را در کشور افزایش دهد. افزایش بُعد نظارتی مجلس یازدهم از دیگر موضوعاتی است که باید نمایندگان مجلس آتی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. این در حالی است که ورود به برخی موضوعات حاشیه‌ای هم ضرورتی نداشته و مضرر است.

منتخب مردم الیگودرز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم باید در زمینه شناسایی قوانین ناکارآمد و راهکارهای برون رفت از آن پیشنهادات اساسی داشته و آنها را اصلاح کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها