ضرر 100 میلیارد دلاری ایرلاین‌ها از شیوع ویروس کرونا

مدیر ارشد یکی از ایرلاین‌های آمریکایی برآورد کرده است شرکت‌های هواپیمایی در جهان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا 100 میلیارد دلار ضرر و زیان خواهند کرد.

ضرر 100 میلیارد دلاری ایرلاین‌ها از شیوع ویروس کرونا
کد خبر: 391514
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۱۱:۰۰:۵۹

اعتمادآنلاین| گری کلی، مدیر ارشد اجرایی Southwest ایرلاینز در مصاحبه و گفتگویی با گزارشگر شبکه سی ان بی سی برآورد و خاطرنشان کرده است که شیوع ویروس کرونا 100 میلیارد دلار به ایرلاین های فعال در سراسر جهان ضرر و زیان وارد خواهد کرد.

به گفته وی که از فعالان و کارشناسان صنعت هوانوردی به شمار می رود، انتظار می رود که این ایرلاین آمریکایی (Southwest Airlines) در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با یک ضرر و زیان 300 میلیون دلاری مواجه شود.

این مدیر ارشد بر این باور است که تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر کاهش سفرهای هوایی و در نتیجه ضرر و زیان شرکت های هواپیمایی، همچون حمله تروریستی 11 سپتامبر سال 2001 میلادی به برج‌های دوقلوی آمریکا، ناشی از ترس و وحشت مردم و جامعه است.

او در ادامه سخنانش گفت: در طول چهار دهه تجربه کاری من در این شرکت می توان به خوبی دریافت که افت شدید سفرهای هوایی به علت شیوع ویروس کرونا ناشی از ترس و وحشت جوامع مختلف است. همانطور که حادثه تروریستی 11 سپتامبر به برج های دوقلو ایالات متحده آمریکا موجب شد تا مدت ها کسی سفر هوایی را انتخاب نکند و از پرواز به شهرها و کشورهای مختلف منصرف شود به نظر می رسد که ویروس کرونا نیز همان ترس و وحشت را در میان مردم ایجاد کند و موجب شود آنها به طور موقت از سفر و ترددهای غیرضروری به شهرها و کشورهای مختلف خودداری کنند.

گری کلی در آخر تاکید کرد: البته خوشبختانه افت شدید سفرهای هوایی مدت زیادی طول نخواهد کشید و با کنترل و از بین رفتن این ویروس خطرناک باری دیگر همه چیز به حالت عادی در خواهد آمد.

هم زمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، بسیاری از ایرلاین‌های فعال در سراسر جهان پروازهای خود به مبدا و مقصد شهرهای مختلف این کشور را لغو کرده و تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآوردند.

منبع: اینسا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها