سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح:

70 درصد ظرفیت تخت‌های نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونا قرار می‌گیرد

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح از ابلاغ دستورالعملی به سازمان‌های نیروهای مسلح خبر داد که بر اساس آن 70 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و بستری در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار می‌گیرد.

70 درصد ظرفیت تخت‌های نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونا قرار می‌گیرد
کد خبر: 391805
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار حسن عراقی‌زاده، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره آخرین اقدامات این ستاد در مبارزه با کرونا گفت: مجموعه نیروهای مسلح با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا و در استان‌ها با در اختیار گذاشتن تخت بیمارستان‌های شهری، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی، رفع آلودگی محیطی و تامین نیروی انسانی متخصص خدماتی در مقابله با مهار کرونا همکاری می کند.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا افزود: به تمامی سازمان‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ شده که 70 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و بستری را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا برای بستری بیماران کرونایی قرار دهند و 30 درصد برای موارد اضطراری و اوژانسی غیر از کرونا باشد.

وی از ایجاد نقاهتگاه ها در شهرها خبر داد و گفت: با توجه به این که تعدادی از بیمارها از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند ولی هنوز شرایط نگهداری در منزل را ندارند تصمیم گرفته شد که نقاهتگاه‌هایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای مختلف راه اندازی شود که بیماران بتوانند دوران نقاهت خود در آنجا طی کنند.

عراقی زاده افزود: با همکاری شهرداری تهران 10 سوله مدیریت بحران شهر تهران در اختیار این موضوع قرار گرفته که تجهیز و اداره آن توسط سپاه انجام خواهد شد و از روز گذشته چند مراکز تجهیز شده است که آماده پذیرش است که هر زمان که مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی و ستاد استان تهران بخواهد می تواند استفاده کند. البته این نقاهتگاهها برای پذیرش بیمارانی است که الزاما به دستور پزشکان بعد از مرخص شدن از بیمارستان باید دورانی را برای بهبودی کامل سپری کنند.

وی یادآور شد: مشابه این نقاهتگاه ها از امروز شنبه 17 اسفند ماه در قم به ظرفیت 700 تخت راه اندازی شده است که نگاهتگاه نسبتا بزرگی در منطقه جمکران است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسوول راه اندازی و تجهیز آن است.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در شهرهای رشت، کاشان و اصفهان هم آمادگی ایجاد نقاهتگاها شده که ظرف یکی دو روز آینده راه اندازی شود.

دبیر قرارگاه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا تاکید کرد: بنابراین از آخرین کارهای نیروهای مسلح آماده سازی 70 درصد تخت های بیمارستانهای نیروهای مسلح، ایجاد نقاهتگاه ها و در کنار آن تولید ماسک و مواد شوینده و لباس های محافظت کننده است.

عراقی زاده گفت: پاکسازی فضای مجازی و حافظت از آن توسط پلیس ناجا، رفع آلودگی و ضد عفونی شهری توسط یگان های جنگ نوین و ویژه در شهرهای مختلف از دیگر اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های بسیج و بسیج جامعه پزشکی کشور در وافقنامه ای که با وزارت بهداشت صورت گرفته از دیگر اقدامات است که هرجا که لازم باشد در کنار آنها هستند.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح درباره بهداشت پادگان های کشور و دغدغه خانواده در این خصوص گفت: سربازانی که از تاریخ 19 اسفنده ماه باید به خدمت اعزام می شدند و تعداد زیادی هم بودند تا اول اردیبهشت سال 99 به عقب افتاد، خیلی از مراکز آموزش خالی است. بنابراین حجم خیلی بالایی از سربازان وارد پادگان ها نشدند. تعدادی هم که از قبل در حال آموزش بودند روزهای پایانی را طی می کنند و خیلی ها هم مرخص شده اند.

وی تاکید کرد: البته یگانه هایی مانند مرزبانی ها هستند که امنیت کشور را حفظ می کنند و یا ماموریت هایی دارند که تعطیل پذیر نیست که در آنجا هم حداکثر مراقبت های بهداشتی صورت می گیرد.

عراقی زاده بار دیگر تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که حداکثر مراقبت های بهداشتی در پادگان ها و مراکز نظامی انجام می شود. چک روزانه انجام می شود. ورودی و خروجی کنترل می شود و اگر تشخیص داده شود که فردی بیمار است بلافاصله از محل کار خارج و تا بهبود تحت درمان قرار می گیرد.

رییس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در هیچ یک از مراکز نظامی و پادگان ها تا الان مورد غیرعادی مشاهده نشده، همگیری نداشتیم یا موردی که خارج از کنترل باشد، دائما در حال رصد هستند. اصلا مورد نگران کننده ای در پادگان ها و مراکز نگهداری سربازان نداشتیم.

وی همکاری نیروهای مسلح با وزارت بهداشت را کاملا خوب و هماهنگ عنوان کرد و گفت: ستاد نیروهای مسلح عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در همه جلسات حضور دارد. همکاری ما با وزارت بهداشت در همه موارد بهداشتی بسیار نزدیک است و در همه حوزه ها تماس روزانه داریم.

وی در توصیه به شهروندان گفت: حتی المقدور رعایت مسایل بهداشت شخصی و بعد کاهش و به صفر رساندن ترددهای شهری و برون شهری داشته باشند.

عراقی زاده در خصوص تاثیر ضدعفونی کردن شهرها گفت: هر اقدامی که بتواند حجم ویروس را در فضا کم کند قطعا کمک می کند و تاثیر دارد. این ویرویس ، ویروسی است که در سطح اشیا، سطوح فلزی، در جاهایی که دستگیره درها و اتوبوسها است می تواند مدتها زنده بماند بنابراین وقتی ضدعفونی می شود حجم ویروس کم می شود و این کمک به کاهش انتشار بیماری می کند.

وی تاکید کرد: هم باید بسیج شویم و هرکاری می شود انجام داد تا این ریشه کنی بیماری اتفاق بیفتد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها