محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد

الزام تحویل اقلام ضدعفونی کننده شرکت‌های دارای مجوزهای موقت به داروخانه‌ها

رییس سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای تمامی شرکت‌های پخش منتخب را به تحویل اقلام ضدعفونی صرفا به داروخانه‌ها ملزم کرد.

الزام تحویل اقلام ضدعفونی کننده شرکت‌های دارای مجوزهای موقت به داروخانه‌ها
کد خبر: 391914
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۷ ۱۳:۲۴:۲۸

اعتمادآنلاین| محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو در بخشنامه‌ای به تمامی شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، محصولات ضدعفونی کننده و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، دستورالعمل توزیع محصولات ضدعفونی کننده دارای مجوز تولید موقت را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و به منظور ساماندهی و نظارت بهینه بر توزیع، محصولات شرکت‌هایی که در شرایط کنونی کشور و به منظور پیشگیری از گسترش و مقابله با بیماری کرونا ویروس، مجوزهای موقت تولید ژل و محلول های ضدعفونی کننده دست را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند، از طریق 16 شرکت پخش سراسری توزیع می‌شوند.

تمام شرکت‌هایی که مجوز موقت تولید فرآورده‌های ژل و انواع محلول های ضدعفونی کننده دست ساز را دریافت کرده‌اند همچنین تولیدکننده‌های دارای پروانه که اداره کل دارو آنها را ملزم به توزیع داروخانه‌ای برای همه یا بخشی از محصولات آنها کرده است، باید فقط از طریق پخش‌های معرفی شده اقدام به توزیع در سطح داروخانه‌های کشور کنند.

همچنین شرکت‌های پخش مکلف به تحویل اقلام ضدعفونی کننده تنها به داروخانه‌ها هستند. بر این اساس در صورت مشاهده موارد خارج از چارچوب تعریف و ابلاغ شده و برابر مقررات اقدام خواهد شد.

همچنین شرکت‌های پخش گزارش روزانه دریافتی توزیع و فروش خود را به اداره کل دارو ارسال کنند، تعیین مناطق دارای اولویت توزیع نیز بر عهده اداره نظارت بر امور دارو خواهد بود.

بنابر اعلام وبدا، این دستورالعمل شامل فرآورده‌های بیمارستانی نمی‌شود و اقلام ویژه بیمارستانی و مراکز درمانی در مسیر ویژه خود همانند گذشته با اعمال تغییراتی اندک توزیع خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها