یگان عملیات دریایی در لیبی برای حمله به کشتی‌های ترکیه تشکیل شد

منابع خبری اطلاع دادند دولت مصر با جذب عناصر لیبیایی یگان عملیات دریایی برای حمله به کشتی‌های ترکیه در دریای مدیترانه تشکیل داده است.

یگان عملیات دریایی در لیبی برای حمله به کشتی‌های ترکیه تشکیل شد
کد خبر: 392484
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۹ ۱۲:۴۱:۵۶

اعتمادآنلاین| منابع مصری و لیبیایی خبر دادند که ارتش مصر یگان ویژه عملیات دریایی (کوماندو) برای ضربه زدن به نیروی دریایی ترکیه حاضر در لیبی راه‌اندازی کرده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، دهها نیروی لیبیایی برای حضور در این یگان دریایی جذب شده‌اند تا مانع ورود کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی ترکیه برای کمک به دولت وفاق ملی لیبی از طریق دریای مدیترانه شوند.

به گفته این منابع خبری، نیروی دریایی مصر آموزش اولین گروه از شبه نظامیان لیبیایی را در یکی از پایگاه‌های خود در هفته گذشته به پایان رسانده است و این شبه نظامیان وارد شرق لیبی شده‌اند.

تعداد شبه نظامیان آموزش دیده 50 نفر است و گروه دیگری نیز در حال آموزش هستند. از سوی دیگر امارات نیز در صدد تجهیز این نیروها با قایق‌های جنگی است و کارشناسان نظامی مصری نیز به طور کامل بر عملیات این نیروها نظارت خواهند داشت.

در این راستا منابع لیبیایی از افزایش قابل توجه مزدوران شرکت روسی «واگنر» در لیبی خبر داده و گفتند که تعداد آن‌ها از 1500 تن فراتر رفته است. با این حال پیش‌بینی می‌شود که با توافق میان ترکیه و روسیه، نقش این نیروها نیز تغییر یابد و به جای جنگیدن، مسئولیت حفاظت از چاههای نفتی و تأسیسات حیاتی را بر عهده بگیرند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها