کد خبر: 392641
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

علی بیگدلی،‌ کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

بایدن نسبت به سندرز در پایگاه دموکرات‌ها جایگاه محکم‌تری دارد/ ترامپ باز هم انتخابات امریکا را خواهد برد/ جمهوری‌خواهان کاری به مسائل خارجی ندارند

علی بیگدلی گفت‌: این درست که جامعه جهانی ترامپ را عنصری مخرب می‌داند و از نظر تحلیلگران او با سیاست‌هایش نظم عمومی را بر هم زده است، اما آنهایی که در آمریکا با جمهوری‌خواهان همراه هستند اساساً کاری به مسائل خارجی ندارند و شرایط داخلی کشورشان برایشان مهم است.

بایدن نسبت به سندرز در پایگاه دموکرات‌ها جایگاه محکم‌تری دارد/ ترامپ باز هم انتخابات امریکا را خواهد برد/ جمهوری‌خواهان کاری به مسائل خارجی ندارند
کد خبر: 392641
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بیگدلی،‌ کارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: جو بایدن از آنجا که عضو رسمی حزب دموکرات است،‌ نسبت به سندرز در پایگاه دموکرات‌ها جایگاه محکم‌تری دارد. به همین دلیل، به احتمال زیاد رأی لازم را برای نامزدی این حزب برای شرکت در انتخابات 2020 ریاست‌جمهوری آمریکا به دست خواهد آورد (بیشتر بخوانیم) .

جو بایدن از آنجا که عضو رسمی حزب دموکرات است،‌ نسبت به سندرز در پایگاه دموکرات‌ها جایگاه محکم‌تری دارد.

شرایط نشانگر رأی‌آوری دوباره و کاخ‌ سفیدنشین ماندن ترامپ است

او در ادامه سخنانش با اشاره به پیشتازی بایدن در انتخابات درون‌حزبی گفت:‌ اساساً سندرز طرفداران کمی را دور و بر خود می‌بیند که این نشانه تفکر سوسیالیستی‌اش است و به همین خاطر وعده‌هایش آن‌طور که باید شنیده نمی‌شود. البته اینکه برنی سندرز در انتخابات باشد یا بایدن، برای رئیس‌جمهوری فعلی ایالات‌ متحده فرق چندانی ندارد. چون شرایط نشانگر رأی‌آوری دوباره و کاخ‌ سفیدنشین ماندن ترامپ است و باید گفت، ساکن فعلی ساختمان ریاست‌جمهوری ترامپ وضعیت مطلوبی در انتخابات خواهد داشت (بیشتر بخوانیم) .

سندرز طرفداران کمی را دور و بر خود می‌بیند که این نشانه تفکر سوسیالیستی‌اش است و به همین خاطر وعده‌هایش آن‌طور که باید شنیده نمی‌شود.

40 درصد به نامزد جمهوری‌خواه رأی می‌دهند

بیگدلی همچنین توضیح داد: همیشه حدود 40 درصد از رأی‌دهنده‌های آمریکایی به نامزد جمهوری‌خواه رأی می‌دهند. در این میان تعداد اندکی از طرفداران حزب مستقل که کنشی جدی در فضای سیاسی این کشور ندارد مهم می‌شوند. با این حال‌ ترامپ به خوبی در رونق بخشیدن به اقتصاد کشورش موفق بوده و به همین دلیل بعید است در راه تمدید دوره دولتداری‌اش ناکام بماند (بیشتر بخوانیم) .

همیشه حدود 40 درصد از رأی‌دهنده‌های آمریکایی به نامزد جمهوری‌خواه رأی می‌دهند.

جمهوری‌خواهان کاری به مسائل خارجی ندارند

او ادامه داد: این درست که جامعه جهانی ترامپ را عنصری مخرب می‌داند و از نظر تحلیلگران او با سیاست‌هایش نظم عمومی را بر هم زده است، اما آنهایی که در آمریکا با جمهوری‌خواهان همراه هستند اساساً کاری به مسائل خارجی ندارند و شرایط داخلی کشورشان برایشان مهم است (بیشتر بخوانیم) .

فقط یک اتفاق غیرمنتظره می‌تواند ترامپ را از کاخ‌ سفید خارج کند

علی بیگدلی در پایان صحبت‌هایش گفت: با وجود هجمه‌ای که در سرتاسر جهان علیه دونالد ترامپ به راه افتاده، فقط یک اتفاق غیرمنتظره می‌تواند او را از کاخ‌ سفید خارج کند (بیشتر بخوانیم) .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها