مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تشریح کرد:

آخرین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برای مقابله با ویروس کرونا

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آخرین اقدامات این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا در سراسر کشور را اعلام کرد.

آخرین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برای مقابله با ویروس کرونا
کد خبر: 393355
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۷:۵۸:۱۳

اعتمادآنلاین| مصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به آخرین اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، گفت: ما در راستای مقابله با ویروس کرونا کمیته مبارزه با این ویروس را تشکیل دادیم و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را به واحدهای زیرمجموعه ابلاغ کردیم که یکی از وظایف اصلی این ستاد کمک به تولیدکنندگانی بود که محصولاتی بهداشتی برای مبارزه با کرونا تولید می‌کنند.


وی افزود: در همین راستا تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده مورد بررسی قرار گرفتند و تعدادی از این کارخانه‌های تولیدی، مورد حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفتند و میزان تولیدهای آنها افزایش پیدا کرد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: چهار کارخانه تولیدی ستاداجرایی به نام ایران دارو، تولید دارو، البرز دارو و سبحان دارو با تغییر مسیر تولید، اقدام کردند و تا پایان سال 130 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و 15 تن ژل ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنند و تا 19 اسفند 98 نیز توانستند 59 هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده و 4 تن ژل ضدعفونی‌کننده تولید کنند.

سیدهاشمی با بیان اینکه ستاد اجرایی و بنیاد برکت با برخی شرکت‌های خصوصی در حوزه نانو مشارکت داشته‌اند، گفت: 49 درصد از سهام این شرکت‌ها برای بنیاد برکت است که نسبت به تولید مواد ضدعفونی و ماسک اقدام می‌کنند و در حال حاضر یک کارخانه در اشتهارد به میزان 60 هزار لیتر روزانه محلول و ژل‌های ضدعفونی‌کننده تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید ماسک نانو در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ماسک نانو در کشور خیلی کم و تولید آن نیز پایین است ولی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام توانست خط تولید ماسک نانو N95 را راه‌اندازی کند که 76 هزار عدد ماسک نانو در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه ستاد تولید می‌شود و از سوی دیگر پارچه نانو نیز برای تولید ماسک در اختیار دیگر تولیدکنندگان ماسک قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام افزود: ما در ستاد نسبت به تولید دستگاه اکسیژن‌ساز اقدام کردیم تا در اختیار مبتلایان به کرونا ویروس قرار گیرد که این اقدام توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان ستاداجرایی انجام شده است و تولید آن در حال حاضر کاملاً بومی‌سازی شده و به صورت سه شیفت روزانه 30 دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کند.

سیدهاشمی با اشاره به تولید ماهانه 60 هزار لباس ایزوله در سنندج، گفت: کارخانه ما در شهر سنندج واقع شده است و لباس‌های ایزوله کادر پزشکی و پرستاری بیمارستانی جهت مقابله با کرونا تولید می‌‌کند که در این حوزه نیز بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است و 200 نفر هم اشتغال مستقیم و غیرمستقیم دارند.

وی با اشاره به نحوه توزیع تولیدات ستاد اجرایی گفت: ما این اقدام را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم تا یک نظام واحد برای توزیع محصولات با توجه به مشکلات موجود داشته باشیم و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نقشی در توزیع این تولیدات ندارد.

سیدهاشمی با بیان اینکه شرکت نفت پارس نیز خط تولید و بسته‌بندی مواد ضدعفونی را راه‌اندازی کرده است، اعلام کرد: این شرکت روزانه 4 هزار مواد ضدعفونی‌‌ کننده دست 250 سی‌سی، 5 هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطوح هزار سی‌سی، 4 هزار مواد ضدعفونی‌کننده سطح هزار سی‌سی، 250 عدد مواد ضدعفونی‌کننده سطح 20 لیتری و 76 هزار ماسک نانو تولید می‌کند.

وی با اشاره به استقرار کاروان های سلامت در قم و گیلان گفت: در همین راستا 405 نفر در استان گیلان و 2940 نفر نیز در استان قم ویزیت شده‌اند.


این واحد در جزیره هرمز و استان گیلان و استان قم مستقر شده است و در جزیره هرمز روزانه 20 مورد بیماری از طریق تهران و با وسیله تله‌مدیسین ویزیت می‌شوند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در مجموع 700 نفر نیز در استان گیلان و 570 نفر نیز در استان قم به وسیله تله‌مدیسین ویزیت شدند که با راه‌اندازی این سامانه برای نخستین بار توسط ستاد اجرایی مراجعات حضوری بیماران کاهش یافته و دیگر برای ویزیت یک پزشک متخصص در پایتخت نیازی به مسافرت از شهرستان‌ها به تهران نیست و با این روش می‌توان بیماری بیماران را درمان کرد.

سیدهاشمی با بیان اینکه روزانه 100 هزار ماسک با حمایت ستاد اجرایی تولید می‌شود، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)‌ به بعضی از کارخانه‌ها کمک مالی کرده است تا میزان تولیدات خود را از 30 هزار ماسک به 100 هزار برساند و در این راستا افزایش اشتغال نیز داشته است و تمامی تولیدات در اختیار هیأت امنای محترم ارزی وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و ما در توزیع این اقلام هیچ دخالتی نداریم.


وی با بیان اینکه دستگاه‌های تولدی ماسک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور ساخته می‌شود، گفت: مقرر شده که 10 دستگاه تولید ماسک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طی هفته‌های آینده در اختیار ستاد اجرایی قرار بگیرد تا تولیدات ماسک را در کشور افزایش دهیم و با این اقدام نیازهای ماسک را تا حدودی تامین کنیم.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به توزیع بسته های بهداشتی در مناطق محروم، افزود: بنیاد احسان در منطقه هروی تهران با کمک نیروهای جهادی حدود 30 هزار بسته‌بندی بهداشتی مقابله با کرونا را به مردم این محله اهدا کرده است و ضدعفونی‌کردن تمامی معابر و مساجد این محله نیز انجام شده است.

سیدهاشمی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری وزارت بهداشت، هزینه نگهداری 250 تخت برای بیماران مشکوک به کرونا را پرداخت می‌کند و متعهد شده‌ایم که قسمتی از نیازهای ماسک ویژه پزشکان و پرستاران را تأمین و جهت توزیع به وزارت بهداشت تحویل دهیم که تا کنون بیش از 215 هزار ماسک را تحویل این وزارتخانه داده ایم و در تلاشیم که بقیه را تحویل دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها