کد خبر: 393612
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۴:۵۰:۴۰
| |

شهروز برزگر ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایران برای کشف واکسن کرونا نیازمند برداشتن تحریم‌هاست

شهروز برزگر ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در صورت کشف واکسن کرونا آن را در اختیار جامعه بشری قرار می‌دهیم، گفت: ایران برای کشف هرچه سریع‌تر این واکسن نیازمند برداشتن تحریم‌هاست.

ایران برای کشف واکسن کرونا نیازمند برداشتن تحریم‌هاست
کد خبر: 393612
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۴:۵۰:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ شهروز برزگر، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نامه رئیس مجلس به اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس کشور‌های مختلف برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان گفت: در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی بحث ویروس کووید_19 را بحرانی اعلام کرده، ایران تحت تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد و برای حفظ بهداشت 80 میلیون جمعیت کشور نیامند برداشتن تحریم‌ها است.

نماینده مردم سلماس در مجلس افزود: جامعه بشری و مدعیان حقوق بشر باید در نظر داشته باشند که ایران 40 سال مورد هجمه تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد و به همین منظور دستگاه دیپلماسی و مسئولان جمهوری اسلامی ایران نهایت ظلمی که غرب در حق بشریت انجام می‌دهد را بازگو می‌کنند.

نماینده مردم سلماس تصریح کرد: ویروس کووید_19 از ووهان چین، پهنای کل جهان را در بر گرفته و انسان‌ها نباید در خصوص زندگی یگدیگر بی‌تفاوت باشند و از آنجایی که این ویروس در آمریکا، استرالیا و کشور‌هایی به مسافت ده‌ها هزار کیلومتر آن طرف‌تر هم شیوع یافته است، بنابراین جامعه بشری آمریکا و اروپا نمی‌توانند نسبت به ادامه‌دار بودن تحریم‌ها بی تفاوت باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمام دنیا باید برای مقابله با کووید_19 همکاری کنند، گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه کشوری بیش‌تر ازهمه مردم آن منطقه را مورد هدف قرار می‌دهد و در چنین شرایطی باید برداشته شود.

او با بیان اینکه اگر ویروس کووید_19 در سطح جهان مهار نشود و روز به روز شاهد گسترش و انتقال آن باشیم، در آینده نه چندان دور جهانی بدون بشر خواهیم داشت، تصریح کرد: در واقع اگر علم و تکنولوژی نتواند کووید_ 19 یا ویروس‌های دیگری که در برخی آزمایشگاه‌های ابر قدرت‌ها تولید می‌شود مهار شود، جهان عاری از انسان می‌شود.

برزگر تأکید کرد: اگر دانشمندان ایرانی موفق شوند واکسن کووید_19 را تولید کند، به مردم آمریکا و جامعه جهانی نوید می‌دهیم آن را در اختیار کل جامعه بشری قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ایران برای رسیدن هرچه سریع‌تر به آن نقطه نیازمند برداشته شدن تحریم‌هاست، اما حتی اگر در شرایط تحریم به آن برسیم واکسن را در اختیار کل مردم دنیا قرار می‌دهیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرام و نفس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه‌های اسلام است، گفت: هنگامی که در جایی اتفاق بدی برای جامعه بشری می‌افتد، انسان‌ها باید به یکدیگر کمک کنند. ایران همیشه به داد کشور‌ها و مردم مظلوم دنیا رسیده و پرچم‌دار مقابله با ستم و ظلم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها