میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این کشور سرگرم مذاکره با اوپک و روسیه در خصوص ریزش قیمت نفت است.

میانجیگیری ونزوئلا میان اوپک و روسیه
کد خبر: 393971
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۷:۳۳:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا که از اعضای اوپک است، اظهار کرد: این کشور با شرکای خود در گروه اوپک پلاس سرگرم رایزنی برای گشودن مذاکرات جدیدی میان اوپک و کشورهای غیراوپک است.

چند روز قبل مکزیک هم برای میانجیگری میان روسیه و عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده بود. آرتورو هررا، وزیر دارایی مکزیک با اشاره به تجربه های قبلی این کشور در آرام کردن اختلافات تولیدکنندگان، اظهار کرده بود مکزیک و سایر کشورها به دنبال میانجیگری بین روسیه و عربستان سعودی برای پایان دادن به جنگ قیمتی هستند که بازارهای جهانی را ملتهب کرده است.

ونزوئلا که اقتصادش کاملا وابسته به نفت است و تولید نفتش طی چند سال گذشته بیش از نیمی کاهش پیدا کرده، از افت قیمتهای نفت به شدت تحت فشار قرار گرفته است. طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، قیمت گرید نفتی Merey در فوریه بر مبنای ماهانه 20 دلار در هر بشکه معادل 35 درصد کاهش پیدا کرد که عمدتا ناشی از تقاضای کمتر چین بوده است.

این کشور از ریزش اخیر قیمت نفت در معرض آسیب شدیدی قرار دارد و به همین دلیل تلاش می کند اختلاف میان دو متحد بزرگ را حل و فصل کند.

ونزوئلا تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد که صادرات نفت این کشور را به شدت کاهش داده و تولیدش را مختل کرده است. واشنگتن روز پنج شنبه یک زیرمجموعه دیگر شرکت روسنفت به نام "تی ان کی تریدینگ اینترنشنال" را به ظن کمک به دولت ونزوئلا هدف تحریم قرار داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وزارت خزانه داری آمریکا که پیش از این شرکت سوییسی "روسنفت تریدینگ" را به دلیل کمک به فروش نفت ونزوئلا تحریم کرده بود، اکنون شرکت "تی ان کی تریدینگ اینترنشنال" را هدف تحریم قرار داده است. این تحریم باعث مسدود شدن داراییهای این شرکت خواهد شد که در آمریکا یا تحت کنترل شهروندان آمریکایی قرار دارد. آمریکا تا 20 ماه مه برای اجرای تحریمها علیه این دو شرکت فرصت داده تا کسانی که با آنها همکاری داشتند معاملاتشان را خاتمه دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها