کد خبر: 394358
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۵:۱۸:۳۰
| |

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

مخالفت محیط زیست با درخواست جدید خودروسازان/ مرگ 43 هزار پرنده مهاجر در کشور

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دو شرکت خودروساز به ما نامه زده‌اند و خواسته‌اند که با توجه به تحریم‌ها و بیماری کرونا و... ارتقای استانداردها به یورو 5 را همچنان به تاخیر بیندازد.

مخالفت محیط زیست با درخواست جدید خودروسازان/ مرگ 43 هزار پرنده مهاجر در کشور
کد خبر: 394358
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۵:۱۸:۳۰

اعتمادآنلاین| عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در یک برنامه تلویزیونی با تاکید بر اینکه عاملان اصلی آلودگی هوا فرسوده‌ها هستند، تصریح کرد: دو شرکت خودروساز سایپا و ایران خودرو به ما نامه زده و خواسته بودند که با توجه به تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا و... ارتقای استانداردها به یورو 5 را همچنان به تاخیر بیندازند. ما نیز پاسخ دادیم که سلامت مردم از پول شما مهمتر است و از سال آینده موظف هستید که خودروهایی با استاندارد یورو5 تولید کنید.

وی تاکید کرد: علت آلودگی هوا در فصل زمستان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شوند، است همچنین ما در کشور 11 میلیون موتورسیکلت داریم که حدود 10 میلیون آن‌ها کاربراتوری است. این موتورسیکلت‌های کاربراتوری 7 تا 8 برابر خودروها آلودگی تولید می‌کنند. از سویی 70 درصد خودروهای دیزلی در کشور فرسوده هستند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برنامه دولت این بود که از سال 97 سالیانه 70 هزار کامیون را نوسازی کند. متاسفانه تحریم‌ها مانع اجرای این برنامه شد چراکه هر کامیون برای نوسازی به 200 هزار دلار نیاز داشت همچنین اگر بخواهیم 9 میلیون دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری را از رده خارج و با موتورسیکلت برقی جایگزین کنیم 960 سال با تولید فعلی موتورسیکلت طول خواهد کشید.

معاون رییس جمهور ی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود درباره مرگ پرندگان مهاجر در شمال کشور گفت: متاسفانه به دلیل بوتولیسم حدود 43 هزار پرنده مهاجر را از دست دادیم.

کلانتری در پایان در مورد استانداردهای باغ وحش‌های کشور تصریح کرد: به باغ‌وحش‌ها و مراکز نگهداری از حیات وحش یک سال فرصت داده‌ایم تا خود را با منطبق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست کنند. چنانچه این اتفاق رخ ندهد این مراکز را تعطیل خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها