منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام:

فراوانی و ارزانی در انتظار بازار گوشت قرمز/ قیمت‌ها در بازار رقابتی شده است

رئیس شورای تامین دام کشور با تاکید بر اینکه از نظر تامین انواع گوشت قرمز به مرحله ای رسیده ایم که قیمت ها به نوعی رقابتی شده است، افزود: بررسی ما نشان می‌دهد بازار گوشت قرمز در حال رسیدن به ثبات است، همچنین پیش بینی می‌شود فراوانی و ارزانی در انتظار بازار این کالا است.

فراوانی و ارزانی در انتظار بازار گوشت قرمز/ قیمت‌ها در بازار رقابتی شده است
کد خبر: 394617
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۵ ۱۲:۲۱:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ منصور پوریان، با اشاره به افزایش جمعیت دامی کشور در دو بخش دام سبک و سنگین اظهار کرد: افزایش تعداد واحدهای دامی فعال همراه با افزایش زایش‌ها در پی بارش‌های مناسب در سالجاری و بهبود مراتع موجب شده تا شاهد جمعیت بی‌سابقه‌ای از دام‌ها در کشور باشیم.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت دامی کشور در هر دو بخش دام سبک و سنگین به نحوی است که میزان عرضه به بیش از تقاضا رسیده است.

پوریان با یادآوری اینکه به میزان زیادی گوشت منجمد وارداتی ذخایره شده است، افزود: در حال حاضر با افزایش تولید گوشت گرم داخلی و عرضه گوشت منجمد وارداتی تامین گوشت قرمز در بهترین شرایط خود قرار دارد.

وی نتیجه افزایش عرضه گوشت قرمز را رقابتی شدن قیمت‌ها دانست.

پوریان گفت: از نظر تامین انواع گوشت قرمز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که قیمت‌ها به نوعی رقابتی شده است و بررسی ما نشان می‌دهد بازار در حال رسیده به ثبات است.

وی با تاکید بر اینکه بازار نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، افزود: مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا تقاضا را نسبت به سال‌های گذشته کاهش داده است و این امر نیز بر کاهش قیمت‌ها در بازار موثر است.

پوریان پیش بینی کرد: فراوانی و ارزانی در انتظار بازار گوشت قرمز باشد.

وی تصرح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت گوساله واردتی منجمد 40 هزار تومان، هر کیلوگرم گوشت گوساله تازه داخلی به طور متوسط 65 هزار تومان و هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه داخلی 90 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه به دنبال برنامه ریزی برای خروج بخشی از مازاد تولید دام از کشور پس از کاهش شدت شیوع ویروس کرونا هستیم، اظهار کرد: خروج مازاد دام تضمینی برای ادامه تولید در داخل با بهبود شرایط بازار است.

پوریان گفت: امیدواریم با کاهش شدت شیوع ویروس کرونا و باز شدن مرزها، با انجام صادرات زیان دامداران در پی افزایش عرضه کاهش یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها