محمد نفریه، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

آغاز توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار/ اعمال محدودیت در مراجعات حضوری اورژانس‌اجتماعی

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور از توزیع چهار مرحله بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار و خیابان تا پایان سال خبر داد.

آغاز توزیع بسته‌های بهداشتی بین کودکان کار/ اعمال محدودیت در مراجعات حضوری اورژانس‌اجتماعی
کد خبر: 394783
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۶:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نفریه، رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کروناویروس برای اورژانس اجتماعی برنامه‌های خاصی پیش بینی شده است، گفت: یکی از گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کودکان کار و خیابان هستند. به همین منظور بسته‌های بهداشتی برای این گروه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این بسته‌ها با مشوق‌هایی برای این کودکان همراه هستند تا نکات بهداشتی را به آنها آموزش داده و از آنها بخواهند تا رعایت کنند. این بسته‌ها شامل صابون، ژل دست، ماسک و دستکش و... هستند. اما هدف اصلی آموزش به کودکان است.

نفریه با اشاره به اینکه همکاران اورژانس اجتماعی به محل حضور کودکان کار و خیابان مراجعه کرده و این بسته‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهند، تصریح کرد: این کار در چندین استان انجام خواهد شد و تا پایان سال چهار مرتبه این کار انجام شده و این لوازم به کودکان تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ضمن تحویل این بسته‌ها نحوه شست‌وشوی دست‌ها و ... به این کودکان آموزش داده می‌شود تا این کودکان بتوانند خودشان را از آلودگی‌ها حفظ کنند.

نفریه افزود: سازمان بهزیستی بیشتر از هر مورد دیگری روی پیشگیری از شیوع کرونا تاکید دارد و تا پایان سال چهار نوبت از این بسته‌ها که ارزش آنها حدود 30 هزار تومان پیش بینی شده است، به هر کودک تحویل داده می‌شود. این طرح در تهران نیز از روز گذشته به دلیل دشوارتر بودن تهیه این اقلام آغاز می‌شود و به طور همزمان در چندین استان کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: همچنین در زمان شیوع کروناویروس از اورژانس اجتماعی خواسته شده است تا برنامه‌ها و آموزش‌های جمعی را به حالت تعلیق در بیاورند. در خصوص ماموریت‌هایی نیز که نیاز به مراجعه حضوری دارند، فقط به مواردی که دستور قضایی دارند رسیدگی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها