کد خبر: 394923
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۶:۰۰
| |

رئیس اتحادیه بازیکنان ایتالیا:

یوفا نمی‌تواند یورو را در تابستان برگزار کند/ از سر گرفتن بازی‌های سری A در ماه آوریل غیرممکن است!

نهاد حمایت از حقوق بازیکنان فوتبال ایتالیا از سر گرفته شدن مسابقات لیگ این کشور تا سه هفته آینده را غیرممکن می‌داند.

یوفا نمی‌تواند یورو را در تابستان برگزار کند/ از سر گرفتن بازی‌های سری A در ماه آوریل غیرممکن است!
کد خبر: 394923
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| دامیانو تومازی، رئیس اتحادیه بازیکنان فوتبال ایتالیا درخصوص زمان تعیین شده برای از سر گرفته شدن مسابقات سری A به مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایتالیا هشدار داد.

به دلیل شیوع کرونا، تمام رویدادهای ورزشی در ایتالیا از جمله تمامی سطوح لیگ فوتبال این کشور تا روز 15 فروردین (سوم آوریل) تعلیق شده است. این در حالیست که هر روز بر شمار مبتلایان کرونا و افرادی که جان خود را به خاطر این ویروس از دست می‌دهند افزوده می‌شوند و هنوز خبری از آغاز سیر نزولی آمار مبتلایان نیست. در حقیقت ایتالیا بعد از چین که خاستگاه شیوع کرونا بود، بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را دارد و تا کنون بیش از یک هزار و 800 نفر جان خود را در این کشور از دست داده‌اند. به تنهایی در 24 ساعت گذشته 368 مورد مرگ و میر به دلیل ابتلا به این ویروس در ایتالیا گزارش شده و این در حالی است که این کشور در قرنطینه کامل به سر می‌برد. به همین دلیل تومازی به ایمن بودن شرایط برای از سر گیری مسابقات فوتبال در ماه آوریل امید چندانی ندارد.

تومازی گفت: کاملاً مشخص است که از سرگیری مسابقات لیگ در ابتدای ماه آوریل غیرممکن است. اگر همه‌چیز خوب پیش برود، ما حداقل باید تا ماه می یا ژوئن (خرداد یا تیر) برای آغاز مسابقات صبر کنیم. زمانی که درباره فوتبال صحبت می‌کنیم، مردم فکر می‌کنند که ما فقط نگران سلامت بازیکنان هستیم اما پشت هر تیم یک یک دنیای دیگر است. اولین مورد ابتلا به کرونا در فوتبال ما در تیم پیانسه در سری C بود که مسئول پوشاک این تیم هنوز هم در بخش مراقبت‌های ویژه است. یوونتوس هم بیش از 100 کارمندش را قرنطینه کرده است. این‌ها افرادی هستند که در سرتاسر ایتالیا و اروپا سفر می‌کنند، جلسه می‌گذارند و در ساعات کاری‌شان با افرادی زیادی سر و کار دارند. مشکل فقط ایتالیا نیست بلکه کل اروپا است. پس یوفا باید تصمیم مانند اتحادیه اروپا بگیرد.

گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که قصد دارد به یوفا پیشنهاد دهد که مسابقات یورو 2020 را به ماه دسامبر (آذرماه سال 1399) یا تابستان سال آینده موکول کند چون به پایان رساندن لیگ‌ها و متضرر نشدن تیم‌ها از برگزاری یورو در موعد مقرر مهمتر است. تومازی هم با این پیشنهاد موافق است. او گفت: راستش من بعید می‌دانم که یوفا بتواند امسال یورو را در تابستان برگزار کند به خصوص این دوره از رقابت‌ها را که قرار است با 24 تیم در 12 شهر مختلف اروپا برگزار شود. پس برگزاری این مسابقات در ورزشگاه‌های مملو از جمعیت غیرمحتمل است.

یوفا قرار است فردا جلسه‌ای اضطراری برگزار و در آن درباره زمان برگزاری یورو تصمیم‌گیری کند. با توجه به ابتلای چندین بازیکن به کرونا در کشورهای مختلف اروپایی و تعلیف 5 لیگ مهم فوتبال قاره سبز، بعید به نظر می‌رسد که اتحادیه فوتبال اروپا شانسی برای برگزاری یورو 2020 در ماه ژوئن یا جولای داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها