حمله رئیس باشگاه هوفنهایم به ترامپ در واکنش به تلاش او برای تصاحب واکسن کرونا

رئیس باشگاه هوفنهایم اظهارنظری انجام داد که می‌تواند او را نزد خیلی‌ها از جمله دشمنان 1پرشماری که در فوتبال آلمان دارد، محبوب کند.

حمله رئیس باشگاه هوفنهایم به ترامپ در واکنش به تلاش او برای تصاحب واکسن کرونا
کد خبر: 395158
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۶ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دیتمار هوپ مالک باشگاه هوفنهایم ممکن است به‌زودی نقش پررنگی در مبارزه با ویروس کرونا ایفا کند.

این میلیاردر آلمانی که اظهاراتش در مورد ناعادلانه بودن قدرت مالی ابرقدرت‌های فوتبال آلمان به‌خصوص بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند باعث شده دشمنان فراوانی داشته باشد (او اخیراً به همین دلیل در بازی تیمش مقابل باواریایی‌ها از سوی هواداران بایرن مونیخ مورد اهانت واقع شد) سهامدار یک شرکت تحقیقاتی در حوزه تولید دارو است که در مراحل پایانی تولید یک واکسن برای درمان بیماری کرونا قرار دارد.

شرکتی که هوپ مالک بخشی از سهام آن است، «کیور‌واک» نام دارد که در شهر توبینگن آلمان واقع شده و از مدتی پیش پروژه تحقیق و تولید داروی کرونا را آغاز کرده و ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، مراحل ساخت آن را به پایان برساند. هوپ سهامدار یک شرکت دیگر به‌نام «بنیاد بیل و ملیندا گیت» نیز هست که کنار شرکت کیورواک اقدام به تولید انواع واکسن و دارو برای معالجه انواع بیماری‌های مسری می‌کند.

در روزهای اخیر اما خبری منتشر شد که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت. این خبر از تلاش دولت آمریکا برای به دست گرفتن این شرکت و تصاحب واکسن تولیدی آن حکایت داشت، دقیقاً به همین دلیل هم هوپ به‌صورت غیرمستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را هدف انتقادات خودش قرار داد و او را به سودجویی و تلاش برای تحقق اهداف شخصی خودش متهم کرد.

هوپ گفت: اگر قرار باشد که ما یک واکسن کارآمد برای ویروس کرونا تولید کنیم،‌ این شخص (دونالد ترامپ) بداند که فقط نباید دستش به این واکسن برسد تا بتواند از مردمش محافظت کند، بلکه بهتر است کمی بیشتر با آنها ابراز همدردی کند و حمایت بیشتری از آنها نشان دهد.

در همین حال، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد فدرال آلمان به شبکه ARD گفت که قرار نیست واکسن تولیدی شرکت هوپ به آمریکایی‌ها فروخته شود.

او گفت: تصمیم مدیریت شرکت تصمیم فوق‌العاده و ارزشمندی بود. او تصمیم گرفته است که در صورت امکان تولید این واکسن، آن را در اختیار همگان بگذارد و صریحاً اعلام کرد که در بحبوحه این بحران، چه موضعی دارد، آلمان فروشی نیست.

هورست سیهوفر، وزیر کشور فدرال آلمان هم تأیید کرد که آمریکایی‌ها با وعده‌های مالی هنگفت سعی در تطمیع شرکت کیور‌واک برای تصاحب واکسن تولیدی این شرکت داشته‌اند. او به نشریه ولتام‌زونتاگ گفت که ترامپ و دولت او سعی داشته‌اند که شرکت کیور‌واک را بخرند تا امتیاز انحصاری تولید واکسن کرونا را از آن خود کنند. او همچنین اعلام کرد که ترامپ قصد داشته است تعدادی از دانشمندان آلمانی را به‌ازای مبالغ هنگفت به آمریکا ببرد و به این شیوه اطمینان حاصل کند که آمریکا به‌عنوان تولیدکننده واکسن کرونا معرفی می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها