نگرانی معلمان بازنشسته از تغییرات لایحه بودجه/ آیا مستمری‌ها عادلانه افزایش می‌یابد؟

معلمان بازنشسته نگران رفت و برگشت‌های بودجه میان مجلس و شورای نگهبان هستند و می‌گویند علاوه بر تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت، باید مستمری‌ها نیز به اندازه مکفی و شایسته زیاد شود.

نگرانی معلمان بازنشسته از تغییرات لایحه بودجه/ آیا مستمری‌ها عادلانه افزایش می‌یابد؟
کد خبر: 395353
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۰:۵۱:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ جلسه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه برگزار شد.

هادی قوامی (سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه) در رابطه با این جلسه گفت: در نشست امروز همچنین ایرادات شورای نگهبان به تبصره 12 لایحه بودجه 99 درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد در سال آینده بررسی شد و ابهامات موجود در روند افزایش حقوق کارمندان براساس میزان دریافتی رفع شد.همچنین در بحث حقوق به بازنشستگان فرهنگی علاوه بر اعتبار 6 هزار میلیاردی دولت، مجلس اعتباری حدود سه هزار و 750 میلیارد تومان را برای این بخش در نظر گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: خوشبختانه تمام ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه سال 99 اصلاح شد و امیدوارم این اصلاحات ظرف دو روز آینده در شورا مورد بررسی قرار گیرد تا این قانون مصوب توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود.

در عین حال، معلمان بازنشسته نگرانِ رفت و برگشت‌های بودجه میان مجلس و شورای نگهبان هستند و می‌گویند: چند خواسته اصلی داریم؛ افزایش عادلانه مستمری‌ها، پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و اجرای دقیق و عادلانه همسان‌سازی.

منصور میرزایی (فعال صنفی معلمان بازنشسته) در این رابطه می‌گوید: تخصیص اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمات فرهنگیان خوب است اما مساله اصلی این است که در گیرودار این رفت و برگشت‌ها، مساله افزایش عادلانه مستمری‌های بازنشستگان کشوری ازجمله معلمان بازنشسته فراموش نشود.

وی با اشاره به مصوبه قبلی کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق و مستمری‌ها به گونه‌ای که هیچ حقوق‌بگیری زیر 2 میلیون و 800 هزار تومان نگیرد، می‌گوید: باید افزایش بیش از 50 درصدیِ حقوق، شامل بازنشستگان نیز بشود؛ علاوه بر این، اجرای فصل دهم قانون مدیریت کشوری که از اسفندماه برای شاغلان در دستور کار قرار گرفته است، برای بازنشستگان نیز عملی شود.

این معلم بازنشسته، اجرای دقیق همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان همتراز را یکی دیگر از بندهای مغفول مانده قانون مدیریت خدمات کشوری می‌داند که باید حتما اجرایی شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها