کد خبر: 395419
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۸:۲۱
| |

حزب‌الله: تبرئه ناعادلانه جاسوس اسرائیلی نتیجه فشارهای آمریکا بود

بعد از صدور حکم دادگاه نظامی لبنان درباره آزادی عامر الفاخوری، جاسوس اسرائیل، حزب الله لبنان تاکید کرد از زمان بازداشت عامر الفاخوری فشارهای آمریکا برای آزادی وی آغاز شده بود.

حزب‌الله: تبرئه ناعادلانه جاسوس اسرائیلی نتیجه فشارهای آمریکا بود
کد خبر: 395419
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ ۱۲:۲۸:۲۱

اعتمادآنلاین| حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد تهدیدات آمریکا برای آزادی الفاخوری با وجود اثبات تمام جنایت‌های وی و کارنامه سیاهش صورت گرفته است. فشارهای آمریکا متاسفانه نتیجه داد و دادگاه نظامی این حکم نادرست و پیش بینی نشده را داد.


در این بیانیه آمده است: دادگاه نظامی با این اقدام ناعادلانه بدترین زخم‌ها را به جای گذاشت امروز روز ناراحت کننده‌ای برای لبنان و عدالت است. بهتر بود دادگاه نظامی و اعضای آن به جای تسلیم شدن در برابر فشارها استعفا میدادند. ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم درک کند که به خاطر حقوق کسانی که در راه وطن و آزادی خاکش جانفشانی کردند چه از دست رفته است.


خبرنگار المیادین اعلام کرد غسان عویدات، قاضی دادگاه تجدیدنظر فردا(چهارشنبه) حکمی درباره عامر الفاخوری صادر خواهد کرد و احتمالا اگر قاضی تحقیقات اطلاعاتی درباره شکایتی که اسرای آزاد شده ارائه کرده‌اند، ارائه دهد مجددا بازداشت خواهد شد.


دادگاه نظامی لبنان روز دوشنبه الفاخوری را رفع اتهام کرد.


شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد لبنان به دلیل ادامه بازداشت الفاخوری در معرض تحریم قرار دارد.


نیروهای امنیتی لبنان 13 سپتامبر الفاخوری را بازداشت کردند و او به همکاری با اسرائیل اعتراف کرد.


الفاخوری عضو شبه نظامیان سابقی بود که با ارتش اسرائیل حین اشغال جنوب لبنان در دهه های 80 و 90 همکاری می کرد.


وی به شکنجه اسرا در زندان الخیام متهم است و موجب شهادت دو تن از آن‌ها شده بود.


دادگاه لبنان در حکم خود اعلام کرد که اتهامات وارده به الفاخوری درباره شکنجه زندانیان با گذشت زمان از بین رفته و باید فورا آزاد شود.


الفاخوری عضو شبه نظامیان ارتش جنوب لبنان بوده و به دلیل شکایتی که تعدادی از بازداشت شدگان سابق علیه او ارائه کرده بودند تحت پیگرد بود اما قاضی تحقیقات هنوز حکم جلب وی را صادر نکرده بود تنها به این دلیل که حین بازداشت مشخص شد به سرطان مبتلا شده است.


الفاخوری سال 1998 لبنان را ترک کرد و همان زمان حکم غیابی 15 سال حبس با اعمال شاقه به خاطر جاسوسی برای اسرائیل برای او صادر شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها