کد خبر: 395529
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۰۹:۳۴:۰۴
| |

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک مرکزی آمریکا و رفع نگرانیها نسبت به اثرات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، اندکی افزایش پیدا کرد.

قیمت طلا افزایش یافت
کد خبر: 395529
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۸ ۰۹:۳۴:۰۴

اعتمادآنلاین| هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1529 دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1529 دلار و 40 سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس در این باره گفت: اقدامات بانک مرکزی آمریکا برای حمایت از نقدینگی به بهبود قیمت طلا کمک کرد.

بانک مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد تسهیلات تامین اعتبار که در جریان بحران مالی سال 2008 مورد استفاده قرار داده بود تا اعتبار برای شرکتها و مصرف کنندگان مستقیما تامین شود را مجددا بکار خواهد انداخت تا نگرانیها نسبت به کمبود اعتبار در شرایط شیوع ویروس کرونا برطرف شود.

در این بین، دولت ترامپ هم یک بسته محرک اقتصادی یک تریلیون دلاری را پیگیری می کند که تحت آن ممکن است شهروندان آمریکایی تا دو هفته دیگر یک چک هزار دلاری دریافت کنند.

دلار آمریکا در برابر رقیبانش نزدیک به بالاترین حد خود در چهار هفته اخیر ایستاد و طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در میان سایر کشورها و بانکهای مرکزی که با تدابیر محرک مالی به مقابله با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا رفتند، انگلیس یک طرح وام دهی جدید برای شرکتهایی بزرگی که از این اپیدمی آسیب دیده اند، به اجرا گذاشت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1644 دلار و 50 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.4 درصد افزایش، 670 دلار و 68 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 1.9 درصد افزایش، به 12 دلار و 83 سنت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها