احیای 60 درصدی تالاب‌های کشور طی سال گذشته

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به بارندگی‌های خوبی که طی سال گذشته در کشور داشتیم، 60 درصد مساحت تالاب‌های کشور احیا شده است.

احیای 60 درصدی تالاب‌های کشور طی سال گذشته
کد خبر: 395956
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۳ ۱۴:۲۱:۵۳

اعتمادآنلاین| احمدرضا لاهیجان‌زاده ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: در سال 98 شاهد بارش‌های خوبی در کشور بودیم که هرچند مشکلاتی را برای برخی استان‌ها به‌وجود آورد ولی از نظر محیط زیستی سبب احیای زیستگاه‌ها و تالاب‌های کشور شد.

او ادامه داد: با وجود بارندگی‌ها تا پایان سال 98 حدود 60 درصد مساحت تالاب‌های کشور احیا شد. در دریاچه ارومیه نیز تا پایان سال شاهد افزایش تراز آبی دریاچه بودیم.

لاهیجان‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه حدود 33 تا 37 درصد جمعیت جهان در حاشیه سواحل دریاها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه ما در شمال و جنوب کشور سه مجموعه دریایی ارزشمند داریم. در حال حاضر بر اساس برنامه ششم توسعه و بیانات مقام معظم رهبری ، توسعه در حال حاضر به سمت دریاها معطوف شده است.

او افزود: از این‌رو سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های جامعی را برای کاهش منابع آلوده‌ کننده دریاها و حفظ اکوسیستم دریایی و ساحلی در دست اجرا دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های کشور در حال حاضر بیش از 40 تالاب ما منشا گرد و غبار هستند، تصریح کرد: مطالعاتی را برای مدیریت این تالاب‌ها و تامین حقابه انجام داده‌ایم که امسال به پایان خواهد رسید.

لاهیجان‌زاده با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، تصاویر ماهواره‌ای و پهباد برای پایش زیستگاه‌های آبی کشور اظهار کرد: در حال حاضر از این فناوری‌ها در تالاب میانکاله، خلیج گرگان، تالاب انزلی و تالاب هورالعظیم استفاده می‌شود و امیدواریم که در سال آینده بتوانیم این اقدام را به کل تالاب‌های کشور تعمیم دهیم‌.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها