بارش برف بهاری ارتفاعات گلستان را سفیدپوش کرد/ تردد با زنجیرچرخ

سامانه بارشی فعال در گلستان ارتفاعات استان را سفیدپوش کرده و تردد محورهای کوهستانی تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

بارش برف بهاری ارتفاعات گلستان را سفیدپوش کرد/ تردد با زنجیرچرخ
کد خبر: 395982
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ ۰۹:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی فعالیت سامانه بارشی در گلستان، بارش باران از روز گذشته (یکشنبه) در برخی از مناطق استان آغاز شده و ارتفاعات گلستان بارش برف بهاری را تجربه کردند.

مدیرکل هواشناسی گلستان اظهارکرد: سامانه بارشی فعالیت خود را از شامگاه شنبه در استان آغاز کرده و فعالیت آن تا اواخر وقت سه شنبه ادامه دارد.

نوربخش داداشی افزود: هم اکنون در اکثر نقاط استان شاهد بارش باران هستیم و بارش‌ها بین 30 الی 80 میلی متر خواهد بود.

داداشی از بارش برف در ارتفاعات خوش ییلاق و توسکستان و دهنه محمدآباد علی آبادکتول خبرداد و بیان کرد: طی مدت فعالیت این سامانه دمای هوا هشت درجه کاهش یافته و با توجه به بارش های نقطه ای سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب پیش بینی می شود.

او بیان کرد: اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد، احتمال وقوع صاعقه و خسارت به تاسیسات و ابنیه دور از انتظار نیست.

داداشی به مردم توصیه کرد که در تردد جاده‌ای احتیاط کرده و به حاشیه رودخانه‌ها نزدیک نشوند.

تردد با زنجیرچرخ

رئیس پلیس راه گلستان هم اظهارکرد: تردد در محور توسکستان و خوش ییلاق فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

سرهنگ علی عبدی افزود: به دنبال بارش شدید نزولات آسمانی از شب گذشته، همه محورهای استان لغزنده بوده که موجب کاهش سطح ایمنی شده است.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، تصریح کرد: تردد در محورهای توسکستان و خوش ییلاق فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

عبدی از مردم خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت قبل از شروع سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شده و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها