کد خبر: 396019
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۴
| |

طلا در سراشیبی کاهش قیمت ماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که مبارزه دشوار برای محدود کردن اثرات اقتصادی شیوع کرونا ادامه داشت و سرمایه گذاران به دنبال اندوختن نقدینگی بودند، با کاهش روبه‌رو شد.

طلا در سراشیبی کاهش قیمت ماند
کد خبر: 396019
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۴ ۱۲:۴۳:۰۴

اعتمادآنلاین| هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد کاهش، به 1494 دلار و 63 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تحت تاثیر موج اقدامات محرک مالی، 3.1 درصد افزایش پیدا کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.8 درصد افزایش، به 1496 دلار و 70 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته بیش از دو درصد کاهش داشت.

استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی کورپ درباره وضعیت بازار گفت: نگرانی کلی این است که سرمایه گذاران چه میزان دیگر طلا برای جبران ضرر در بازارهای دیگر خواهند فروخت.

اقدام سرمایه گذاران برای فروش طلا و تهیه نقدینگی به یک موضوع روانی تبدیل شده است. نگرانی دیگر بازار احتمال اقدام بانکهای مرکزی برای فروش طلا و خرید دلار است.

دلار آمریکا در برابر رقیبان بزرگ خود نزدیک به اوج سه سال اخیر قرار دارد. افت شدید بازارهای سهام جهان و نگرانیها نسبت به محدود شدن نقدینگی در پی تشدید بحران اپیدمی کرونا، هجوم به سوی نقدینگی را سرعت بخشیده است.

بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر افزایش موارد قرنطینه که ممکن است تلاشهای سیاستگذاران برای کاستن از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا را تضعیف کند، سقوط کردند.

بانک مرکزی آمریکا روز جمعه به حمایت‌های اضطراری خود ادامه داد و همگام با سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان تلاشهایش برای کاهش کمبود نقدینگی را مضاعف کرد. با توصیه استرالیا و نیوزیلند به مردم برای ماندن در خانه، توقف پروازهای شرکت امارات به مدت دو هفته و ممنوعیت ترانزیت مسافران خارجی از سوی سنگاپور و تایوان، ایرلاینها پروازهای بیشتری را لغو کردند.

بر اساس گزارش رویترز، از هر سه آمریکایی، یک نفر قرنطینه است و ایتالیا با گذشتن آمار جان باختگان از مرز 5476 نفر، رفت و آمد داخلی را ممنوع کرده است.

چین روز یکشنبه 46 مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که عمدتا مربوط به مسافرانی بود که از خارج آمده بودند. شمار تلفات جهانی ویروس کرونا از مرز 14 هزار نفر گذشته است و بیش از 300 هزار نفر بیمار هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1648 دلار و 14 سنت رسید.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.9 درصد افزایش، به 622 دلار و 56 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 12 دلار و 61 سنت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها