امیری:

تعویق المپیک به سود تیم ملی بوکس شد

مربی تیم ملی بوکس ایران، گفت: تعویق یک‌ساله بازی‌های المپیک توکیو به سود ما شد.

تعویق المپیک به سود تیم ملی بوکس شد
کد خبر: 396721
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۱ ۰۹:۱۵:۴۶

اعتمادآنلاین| «همایون امیری» در خصوص موکول شدن المپیک توکیو به سال 2021، اظهار داشت: این تعویق شرایط برابری را برای همه ورزشکاران جهان ایجاد می‌کند، اما معتقدم به سود ما شد تا بتوانیم تیم را به شرایط بهتری برسانیم. هرچه زمان داشته باشیم، می ‌توانیم تیم ایران را نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دهیم.

تیم ملی بوکس ایران در مسابقات گزینشی اردن که با حضور کشورهای آسیا و اقیانوسیه برگزار شد، توسط دانیال شه‌بخش و شاهین موسوی موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد.

امیری در این مورد توضیح داد: سه سهمیه گرفتیم که داوران و مسوولان برگزاری با تصمیمی عجیب، سهمیه امید احمدی‌صفا را به حریف استرالیایی دادند. این حق‌خوری به گونه‌ای بود که موجب خنده مربیان سایر تیم‌ها شد.

وی افزود: در آن مسابقات، «احسان روزبهانی» به دلیل اینکه وزن زیادی کم کرده بود، نتوانست عملکرد همیشگی را داشته باشد و «سجاد کاظم‌زاده» نیز انتظارات را برآورده نکرد.

مربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که تیم ایران در مسابقات گزینشی سطح جهانی نیز شانسی برای کسب سهمیه دارد؟ گفت: به طور یقین شانس داریم. وقتی مسابقات قاره‌ای تمام شده و بهترین‌های سراسر دنیا به المپیک بروند؛ می‌توان در مسابقات گزینشی سطح جهانی نیز به سهمیه رسید. البته کار سخت است، اما بعد از سال‌ها حضور در بوکس می‌گویم که بوکسورهای ما در تقابل با نفرات اروپایی و سایر قاره‌ها، راحت‌تر از تقابل با آسیایی‌ها مبارزه می‌کنند.

امیری گفت: با علیرضا استکی سرمربی تیم ملی صحبت‌های ابتدایی را انجام دادیم و پس از اتمام ویروس کرونا، برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را آغاز می کنیم. فرصت خوبی است تا با حضور در مسابقات بین‌المللی و برگزاری اردو با سایر کشورها، تجربه تیم جوان خود را بالا ببریم.

وی ادامه داد: همچنین بهتر است بوکسورها در انتخابی و مسابقات داخلی شرکت کنند تا برای فیکس بودن همیشه تلاش بیشتری انجام دهند. وقتی بوکسوری پس از چند ماه حضور در اردو نمی‌تواند به نتیجه برسد باید جای خود را به نفر دیگری بدهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها