کد خبر: 396874
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۳:۳۵:۴۵
| |

روسیه:

تحریم‌های بی اساس مقابله با کرونا را دشوار کرده است

وزیر توسعه اقتصادی روسیه از اعضای گروه 20 خواست تا محدودیت‌های تحریمی را به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان کاهش دهند.

تحریم‌های بی اساس مقابله با کرونا را دشوار کرده است
کد خبر: 396874
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۲ ۱۳:۳۵:۴۵

اعتمادآنلاین| ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه روز دوشنبه در ویدئو کنفرانس مشترک با وزرای تجاری گروه 20، خواستار کاهش تحریم‌ها در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا شد.

رشتنیکوف گفت به نظر می‌رسد که گام مشترک مهم در این زمینه، کاهش اقدامات محدود کننده‌ است، بویژه در ابتدا آن‌هایی که دسترسی به دارو، تجهیزات و فناوری‌ها را مسدود و به شدت پپچیده می‌کنند.

این مقام روس گفت شرایط فعلی دنیا به دلیل درگیری‌های تجاری متعدد و محدودیت‌ها و تحریم‌های بی اساس بیش از پیش پیچیده شده است. وی درباره آثار شیوع ویروس کرونا گفت چهارچوب کلی روابط تجاری و سرمایه‌گذاری و زنجیره تولید جهانی که طی چند دهه جهانی شدن به وجود آمده، اکنون در معرض تهدید قرار دارد. باید این روند خطرناک را وارونه کنیم.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید کرد: در این اوضاع وخیم فعلی بیش از هر زمان مهم است عواملی را محدود کنیم که باعث بی‌ثباتی نظام تجارت چندجانبه می‌شود. وی از تمامی اعضای گروه 20 خواست تا با حسن نیت در سیاست‌های خود در ارتباط با مقابله با کرونا شفاف عمل کنند.

شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به 200 کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.


در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 777 نفر رسیده است که از این تعداد 37 هزار و 815 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها