کد خبر: 398291
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۰۳:۴۱
| |

لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کرونا، رکود تورمی را تشدید کرده است

لاهوتی با بیان این که ما در شرایط رکود تورمی هستیم، گفت: شرایط کرونایی، رکود تورمی ما را تشدید کرده است ما باید از این شرایط خارج شویم برای خروج از این شرایط نیازمند منابع هستیم. حدس من این است 200 تا 300 هزار میلیارد تومان منابع  نیاز داریم تا بتوانیم فضای فعلی را مدیریت کنیم. دولت نیز برنامه‌ای در این خصوص ارائه کرده است و می‌خواهد 75 هزار  میلیارد تومان از کاهش ذخیره سوخت تامین کند.

کرونا، رکود تورمی را تشدید کرده است
کد خبر: 398291
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ۱۲:۰۳:۴۱

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت کرونا در کشور، ضمن سپاسگزاری از همه دست اندرکاران گفت: مدیریت بیماری کرونا تا الان خوب بوده است. حداقل از زمانی که متوجه این بحران شدیم مدیریت مطلوب داشتیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت بیماری کرونا در استان خود گفت: استان بنده یکی از استان‌های بحرانی بود، همه تخت‌هایمان درگیر بودند اما هم اکنون به جرأت می‌توانم بگویم که 50 تا 60 درصد تخت‌هایمان خالی است هر چند که مشکل ما حل نشده است اما از همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد آثار اقتصادی کرونا گفت: آقای پزشکیان اول جلسه گفتند که نمایندگان دو تا سه هفته در قرنطینه در مجلس بمانند، تا هم پاسخ تست ویروس کرونای آنها بیاید و هم مشکلی را حل کنند. نکته ایشان کاملا درست است ما آمادگی داریم حتی 4 الی 5 هفته خانه نرویم و از مجلس خارج نشویم اما خروجی تصمیمات ما برای مردم و دولت چه خواهد بود؟ در واقع ما باید در این سه الی چهار هفته چه کار کنیم؟ دست‌هایمان در مقابل فرمایش جناب عالی بلند است و تسلیم هستیم اما برای این سه هفته باید برنامه‌ای مسنجم داشته باشیم.

وی با بیان این که ما در شرایط رکود تورمی هستیم، گفت: شرایط کرونایی، رکود تورمی ما را تشدید کرده است ما باید از این شرایط خارج شویم برای خروج از این شرایط نیازمند منابع هستیم. حدس من این است 200 تا 300 هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم تا بتوانیم فضای فعلی را مدیریت کنیم. دولت نیز برنامه‌ای در این خصوص ارائه کرده است و می‌خواهد 75 هزار میلیارد تومان از کاهش ذخیره سوخت تامین کند. ما باید در مجلس تدبیر کنیم زیرا مواردی که در بالا گفتم خلاف قانون پولی و بانکی است باید این مشکل را حل کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با استناد به سخن رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: یک راه این است که از طریق خط اعتباری مشکل را حل کنیم، راه دوم از طریق طرحی است که دولت پیشنهاد کرد در هر صورت باید در مجلس قانون پولی و بانکی را حل کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود ادعا کرد: خود را گول نزنیم، بودجه امسال کسری دارد، این کسری در شرایطی بود که نفت را به قیمت 50 دلار می‌فروختیم آیا امروز می‌توانیم نفت را با 50 دلار بفروشیم؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها