«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مردم کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در قرنطینه مضاعف زندگی می‌کنند

29 سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق شهروندی با امضای نامه‌ای از کشورهای قطر، عمان و امارات متحده عربی خواستند زمینه ارتباط رایگان شهروندان‌شان را از طریق امکانات معمول در اپلیکیشن‌های بر بستر اینترنت فراهم کنند.

مردم کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس در قرنطینه مضاعف زندگی می‌کنند
کد خبر: 398922
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 29 سازمان بین‌المللی خواستار برچیدن فیلترینگ اپلیکیشن‌های ارتباطی در کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، 29 سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق شهروندی با امضای نامه‌ای از کشورهای قطر، عمان و امارات متحده عربی خواستند زمینه ارتباط رایگان شهروندان‌شان را از طریق امکانات معمول در اپلیکیشن‌های بر بستر اینترنت فراهم کنند.

بر اساس این نامه که سازمان‌هایی همچون هیومن رایتس واچ هم از امضاکنندگان آن به شمار می‌روند، از کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس خواسته شده در شرایطی که شیوع ویروس کووید-19 باعث خانه‌نشینی و قطع ارتباط اجتماعی مردم شده است، به شهروندان کشورهایشان اجازه دهند از امکان تماس‌های مجانی اپلیکیشن‌هایی همچون اسکایپ و واتس‌اپ و... برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده کنند.

از دید این سازمان‌ها، فیلتر شدن خدمات مکالمات صوتی و تصویری مستقیم موجود در این برنامه‌ها نقض آشکار حقوق افراد محسوب می‌شود.

گفتنی است کشورهای مختلف شورای همکاری خلیج‌فارس برای حفظ منافع شرکت‌های خدمات تلفن همراه مکالمات صوتی و تصویری برنامه‌های ارتباطی اینترنتی را مسدود کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها