کد خبر: 399105
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۶:۲۸:۱۳
| |

ناصر یوسفی، بخشدار مرکزی سردشت:

انفجار یک قبضه مین در سردشت

بخشدار مرکزی سردشت گفت: یک قبضه مین به‌جا مانده از جنگ تحمیلی در روستای «گرویس» از توابع بخش مرکزی این شهرستان منفجر شد.

انفجار یک قبضه مین در سردشت
کد خبر: 399105
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۶:۲۸:۱۳

اعتمادآنلاین| ناصر یوسفی، بخشدار مرکزی سردشت بیان کرد: بر اثر انفجار این مین که در فاصله 600 متری و ضلع جنوبی این روستا روی داد خوشبختانه به کسی آسیبی وارد نشد و تنها یک راس بز متعلق به اهالی روستا تلف شد.

وی افزود: این حادثه سومین مورد انفجار مین در این روستا و ششمین مورد انفجار مین و مواد منفجره به‌جامانده از هشت سال جنگ تحمیلی طی یک‌سال‌ گذشته در این منطقه است.

وی اضافه کرد: از تمامی اهالی و ساکنان روستای «گرویس» ‌خواسته شده است که از هر گونه تردد و چرای دام‌ها در مناطق آلوده به مین خودداری کنند.

بخشدار مرکزی سردشت افزود: حوادث ناشی از انفجار مین تاکنون در روستاهای «گرویس»، «اسلام‌آباد» و «سنجوه» به وقوع پیوسته و خوشبختانه تلفات جانی نداشته و تعدادی از دام‌ها تلف شده‌اند.

با وجود پاک‌سازی این بخش از شهرستان در سال‌های گذشته، شواهد نشان می‌دهد که هنوز مین‌هایی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه به‌جا مانده است که نیاز به بررسی و مین‌زدایی مجدد دارد.

براساس آمار غیررسمی وسعت مناطق‌آلوده به مین در سردشت حدود هزار و 935 هکتار است؛ شهرستان 120 هزار نفری سردشت که در جوار مرزهای عراق واقع شده است در دوران دفاع مقدس جزو یکی از مناطق مهم جنگی شمال‌غرب کشور بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها