شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو فراکسیون امید مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کرونا باعث شده مخالفان دولت اقدامات شدیدی علیه دولت انجام ندهند/ باید وفاق ملی در کشور شکل گیرد/ اکنون در کشور به وفاق ملی نیاز داریم

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم گفت: باید وفاق ملی در کشور شکل گیرد؛ در جامعه خودی و غیرخودی برداشته شود. حتی به زندانیان سیاسی بخشش بدهند و رفع حصر صورت گیرد. و در این شرایط همه مردم پای کار بیایند.

کرونا باعث شده مخالفان دولت اقدامات شدیدی علیه دولت انجام ندهند/ باید وفاق ملی در کشور شکل گیرد/ اکنون در کشور به وفاق ملی نیاز داریم
کد خبر: 399113
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به سکوت مخالفان دولت گفت: کرونا باعث شده مخالفان اقدامات شدیدی علیه دولت انجام ندهند. البته جسته‌گریخته انتقاداتی به دولت وارد می‌شود. از سوی دیگر رأی نمایندگان به طرح سه‌فوریتی برای تعطیلی یک‌ماهه کشور نشان داد که مجلس نمی‌خواهد دولت را وادار به کاری کند.

او ادامه داد: در تمام دنیا کرونا همه چیز را تحت سیطره خود قرار داده است و همه به فکر جان‌شان هستند.

این نماینده مجلس به مهم‌ترین مشکل کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با سیاستی که دولت اتخاذ کرد مبنی بر حضور 2سوم کارمندان بر سر کارشان از 23 فروردین و آغاز به کار اصناف نگران هستم که شیوع کرونا بیشتر شود. این موضوع به اقتصاد هم ضربه سنگین‌تری می‌زند.

او تاکید کرد: معتقدم که اگر تا 15 اردیبهشت کشور تعطیل می‌شد تا بتوانند کرونا را کنترل کنند، به نفع اقتصاد و مردم بود. درست است که از لحاظ مالی کشور ضعیف است. اما کمک به دولت از نهادهای دیگر مانند بنیادها، ستاد اجرای فرمان امام و... امکان‌پذیر بود. این نهادها از ثروتی که در اختیار دارند می‌توانستند به دولت کمک و کشور را یک ماه تعطیل کنند.

بی‌مقدار نگرانی خود را چنین توضیح داد: نگران هستم که فاصله‌گذاری رعایت نشود. در اتوبوس و مترو عملاً فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود. همچنین با باز شدن بازارها نمی‌توان به مردم گفت به هم نزدیک نشوید. بازارهای سنتی هم کوچک‌اند. کرونا اثر رکودی بر اقتصادی جهانی خواهد گذاشت و کشور ما هم شاهد این اتفاق خواهد بود.

او به راه‌حل گذر از شرایط رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بهترین راه این است که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم تا کرونا از بین برود.

این نماینده مجلس دهم درباره بسته شدن مرزها گفت: بسته شدن مرزها بر صادرات و تامین قطعات تاثیر خواهد گذاشت. باید واقعیت‌ها را به مردم گفت تا بتوانند تحمل کنند. در زمان جنگ درآمد ما نسبت به جمعیت کمتر از الان بود و نیمی از آن هم خرج جنگ می‌شد. اما مردم قانع بودند و کشور خوب اداره می‌شد. در زمان جنگ که من نماینده بودم مردم به جنس‌های کوپنی قانع بودند و به یاد ندارم فردی اعتراض کرده باشد.


او تاکید کرد: بهترین کار این است که واقعیت‌ها را صادقانه به مردم بگویند و همه چیز را خوب جلوه ندهند. اینکه بگویند انبارها پر است در مردم انتطار ایجاد می‌کند. باید خیلی شفاف و سنجیده شرایط را برای مردم توضیح دهند.

به عقیده بی‌مقدار در حال حاضر در کشور به وفاق ملی نیاز داریم: باید وفاق ملی در کشور شکل گیرد. در جامعه خودی و غیرخودی برداشته شود. حتی به زندانیان سیاسی بخشش بدهند و رفع حصر صورت گیرد. و در این شرایط همه مردم پای کار بیایند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزایش نقدینگی در کشور را مشکل دیگر کشور برشمرد و توضیح داد: شاهد نقدینگی زیادی در بازار هستیم. از سوی دیگر اگر تحریم را هم بردارند و ما بتوانیم روزانه یک میلیون بشکه نفت بفروشیم، با درآمد سال گذشته برابری نخواهد داشت چون قیمت نفت بسیار کاهش یافته است. بنابراین باید فکر اساسی کرد.

او در پایان گفت: در بودجه مالیات‌های بالایی پیش‌بینی شده است؛ واحدهای تجاری، خدماتی و تولیدی با وضعیتی که دارند چطور می‌توانند مالیات بدهند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها