کد خبر: 399196
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۳۴:۰۶
| |

100 مهاجر بازداشت‌شده در کالیفرنیا اعتصاب غذا کردند

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، گروهی از مهاجران در بازداشتگاهی در کالیفرنیا با اعتصاب غذا خواستار آزادی خود شدند.

100 مهاجر بازداشت‌شده در کالیفرنیا اعتصاب غذا کردند
کد خبر: 399196
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۳۴:۰۶

اعتمادآنلاین| بیش از 100 مهاجر بازداشت شده در یکی از مراکز وابسته به سازمان اعمال مهاجرت و کمرگ آمریکا در کالیفرنیا با اعتصاب غذا و تحصن در زندان خواستار آزادی خود در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا شدند.

بنا به اعلام یک گروه کمک‌های حقوقی در کالیفرنیا، اعتصاب غذای مهاجران بازداشت شده هفته گذشته با حدود 80 نفر آغاز شد از روز پنج شنبه پس از اعلام رای دادگاه برای آزادی دو تن از افراد بازداشت شده در این بازداشتگاه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، به 100 نفر رسید.

پس از آن، چند قاضی فدرال دیگر نیز در احکامی رای به آزادی زندانیان مبتلا به ویروس کرونا از بازداشتگاه‌ها دادند. رای دادگاه فدرال پس از آن صورت گرفت که برخی گروه‌های مدافع حقوق بشری خواستار آزادی موقت زندانیان و مهاجران بازداشت شده به دلیل شیوع ویروس کرونا شدند. کالیفرنیا در نظر دارد تا حدود 3 هزار و 500 زندانی خود را آزاد کند. این رقم در شهر نیویورک 900 نفر اعلام شده است.

روز پنج شنبه به دنبال اعلام شیوع ویروس کرونا در زندان شهر مونرو ایالت واشنگتن آمریکا، حدود 200 نفر از زندانیان این مرکز شورش کردند.

سازمان اعمال مهاجرت و گمرک آمریکا در هفته‌های اخیر با فشار‌های زیادی برای آزاد کردن مهاجران در بازداشت خود به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا مواجه بوده است.

برخی از سناتور‌های آمریکایی روز جمعه با معرفی یک ماده قانونی خواستار خروج مهاجران از بازداشتگاه‌های فدرال و توقف بازداشت مهاجران در دوره شیوع همه گیری ویروس کرونا شدند.

آمریکا با 502 هزار و 876 نفر بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در سطح جهان دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها