محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده سینما:

کرونا برای تهیه‌کننده بخش خصوصی خطرناک‌تر است/ اکران چهار فیلم جدید در اینترنت

محمدرضا مصباح می‌گوید؛ احتمالا تا یک سال آینده سینماها به فعالیت عادی خود بازنمی‌گردند به همین دلیل باید از هر راهکاری برای بقای سینما بهره برد.

کرونا برای تهیه‌کننده بخش خصوصی خطرناک‌تر است/ اکران چهار فیلم جدید در اینترنت
کد خبر: 399398
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۱:۲۲:۱۱

اعتمادآنلاین| محمدرضا مصباح (تهیه‌کننده سینما) که قصد دارد چند فیلمش را در اینترنت اکران کند، با اشاره به هدفش از این تصمیم گفت: گسترش کرونا بر همه شغل‌ها تاثیر گذاشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که تا یک سال آینده هیچ اتفاق خاصی در سینما نیفتد. همین مساله باعث می‌شود فیلم‌هایی که تولید شده، ارزش نمایش خود را از بدهند.

او ادامه داد: تا یک سال آینده ما با این کرونا کم و بیش درگیر هستیم و تصور نمی‌کنم کسی جرات کند مردم را زیر یک سقف جمع کند؛ به نوعی فعلا امکان سینما رفتن وجود ندارد.

مصباح ادامه داد: امروز که مردم در خانه هستند، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا فیلم‌ها بهتر دیده شوند به همین دلیل تصمیم گرفتم فیلم‌های دابلند را که تاکنون اکران نشده، در شبکه نمایش خانگی عرضه کنم و به صورت آنلاین به نمایش دربیاورم تا ما نیز سهم کوچکی در سرگرمی مردم داشته باشیم.

تهیه‌کننده فیلم پوست در پاسخ به این سوال که آیا این فیلم نیز به صورت آنلاین به نمایش درمی‌آید یا خیر، گفت: درباره پوست هنوز تصمیم نگرفتیم زیرا این فیلم را به جشنواره فیلم کن ارائه کرده‌ایم و باید اول تکلیف برگزاری آن جشنواره مشخص شود تا بعد برای نمایش آن تصمیم بگیریم.

او ادامه داد: علاوه بر فیلم دابلند به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان، فیلم سینمایی پروا به کارگردانی مهران مهدویان را نیز قصد داریم به صورت آ‌نلاین به نمایش دربیاوریم. فیلم طلاقم بده به خاطر گربه‌ها ساخته محمدعلی سجادی و برمودا ساخته رهبر قنبری را نیز در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌کنیم.

مصباح در پاسخ به این سوال که آیا اکران آنلاین و اینترنتی می‌تواند برای سینما سودمند باشد، گفت: در شرایط فعلی همه چیز مبهم و اتفاقاتی که به دلیل کرونا رخ داده برای تهیه‌کننده بخش خصوصی خطرناک‌‌‌تر است. مثلا ما دو فیلم را در مرحله پیش‌تولید داشتیم که به دلیل کرونا متوقف شدند.

او افزود: بخش خصوصی برایش بازگشت سرمایه مهم است درحالیکه در بخش‌های دولتی شاید چنین مساله‌ای خیلی اهمیت نداشته باشد به همین دلیل از هر راهکاری برای عرضه آثار و بازگشت سرمایه حتی به‌صورت حداقلی باید استقبال کرد.

مصباح ادامه داد: اگر این روش موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان امیدوار بود که با تبلیغات درست روش اکران اینترنتی بتواند به یک روش مطمئن برای بازگشت سرمایه تبدیل شود و به شکلی باشد که مردم زمانی که در خانه فیلم‌ها را نگاه می‌کنند، تصور کنند که در سینما نشسته‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها