کد خبر: 400008
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۶:۳۰:۵۷
| |

بیماران کرونایی بی‌بضاعت بیمه می‌شوند

حسینی گفت: بیماران کرونایی فاقد پوشش بیمه‌ای، بی‌بضاعت و اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

بیماران کرونایی بی‌بضاعت بیمه می‌شوند
کد خبر: 400008
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۶:۳۰:۵۷

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، اظهار کرد: بیماران بستری مبتلا به کرونا ویروس که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت ایران اقدام کنند.

حسینی گفت: در راستای تسهیل ارائه خدمات به افراد فاقد پوشش بیمه‌ای، بی‌بضاعت و اتباع خارجی اقدامات خوبی انجام شده است، این بیماران می‌توانند با ورود به سامانه ثبت‌نام و درخواست پوشش بیمه‌ای به آدرس https:‏/‏/eservices.ihio.gov.ir‏/isc دفترپیشخوان طرف قرارداداقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، ادامه داد: ورود به این سامانه هم از طریق رایانه و هم تلفن همراه امکان‌پذیر است و همچنین این افراد می‌توانند از طریق سامانه ISC حق بیمه کامل خود را بصورت غیرحضوری پرداخت کنند و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

او تصریح کرد: برای بیمارانی که فاقد توان مالی در پرداخت حق بیمه هستند نیز امکان ثبت درخواست ارزیابی وسع در سامانه فراهم شده و با هماهنگی‌های به عمل آمده، مقرر است نتیجه ارزیابی وسع حداکثر طی مدت زمان 24 ساعت پس از تکمیل ثبت‌نام و ارسال درخواست به وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی اعلام شود. در صورت نیاز، بیمه‌شدگان می‌توانند جهت اخذ دفترچه بیمه فوری به پیشخوان‌های دولت طرف قرارداد در استان مراجعه کنند. بدیهی است هزینه‌های این گروه از بیمه شدگان همانند سایر گروه‌ها از بدو برخورداری از پوشش بیمه‌ای در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران خواهد بود. همچنین هزینه‌های این گروه از بیمه شدگان همانند سایر گروه‌ها از بدو برخورداری از پوشش بیمه‌ای در تعهد سازمان بیمه سلامت است و رعایت شرط خانوار در زمان ثبت‌نام متقاضیان مشمول نیز الزامی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها