کد خبر: 400100
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۱:۰۹:۱۹
| |

سالاری قائم‌مقام حزب همبستگی ایران اسلامی:

مقابله با کرونا نباید تصمیم سازان کشور را از آینده نگری غافل کند

محمد سالاری، با بیان اینکه پساکرونا دورانی سخت برای کشور است، گفت: پس از عبور از بحران بیماری کرونا که امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد آن باشیم، قطعا کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری رو به رو خواهد شد که دولت به تنهایی نمی‌تواند بر آن ها فائق آید

مقابله با کرونا نباید تصمیم سازان کشور را از آینده نگری غافل کند
کد خبر: 400100
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۱:۰۹:۱۹

اعتمادآنلاین| قائم‌مقام حزب همبستگی ایران اسلامی گفت: مقابله با کرونا نباید تصمیم سازان کشور را از آینده نگری و پیش بینی های مبنتی بر نظرات کارشناسان اقتصادی و جامعه شناسان برای مدیریت جامعه در دوران پساکرونا غافل کند.

محمد سالاری، با بیان اینکه پساکرونا دورانی سخت برای کشور است، گفت: پس از عبور از بحران بیماری کرونا که امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد آن باشیم، قطعا کشور با مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیاری رو به رو خواهد شد که دولت به تنهایی نمی‌تواند بر آن ها فائق آید و کشورمان بیش از پیش به تقویت همکاری و هماهنگی میان همه ارکان نظام برای عبور موفق و با کمترین آسیب از آن برهه زمانی نیازمند است؛ چرا که بسیاری از تحلیلگران معتقدند بحران کرونا ظرفیت تغییر بنیادین جهان و ساختارهای فعلی را دارد.

وی ادامه داد: جامعه ای که در مواجهه با یک بیماری فراگیر، سخت و کشنده دچار مشکلات اقتصادی شده و به دلیل استرس ها و التهابات فراوان از آستانه تحمل کمی برخوردار شده است، در برابر تنش های سیاسی- اجتماعی و افزایش مشکلات معیشتی به شدت آسیب پذیر خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شکی نیست که در شرایط کنونی اولویت دولت و همه نهادها، مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا و نجات جان هموطنانمان است، اما این موضوع مهم نباید تصمیم سازان کشور را از آینده نگری و پیش بینی های مبنتی بر نظرات کارشناسان اقتصادی و جامعه شناسان برای مدیریت جامعه در دوران پساکرونا غافل کند.

وی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا نیز جامعه ایرانی با مشکلاتی دست به گریبان بود و شاهد نارضایتی هایی در کشور بودیم که نگرانی های بسیاری را در میان دلسوزان واقعی نظام ایجاد کرد و همین امر توجه و برنامه ریزی هوشمندانه برای مدیریت صحیح پساکرونا را با توجه به پیش بینی افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی دوچندان می کند.

سالاری با انتقاد از تعطیلی طولانی مدت و انفعال مجلس شورای اسلامی در بحران کرونا گفت: مجلسی که باید در راس امور قرار داشته باشد و به عنوان خانه ملت پیگیر خواسته های مردم و همراه و یاور دولت در سخت‌ترین دوران دهه های اخیر کشور باشد، تاکنون اقدام موثری انجام نداده و به نوعی از سیستم تصمیم گیری کشور کناره گیری کرده بود.

قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی در خصوص مجلس آینده نیز اظهار کرد: با توجه به شروع به کار مجلس یازدهم در دهه اول خرداد ماه که امیدواریم تا آن زمان کشور از وضعیت فعلی عبور کرده باشد، نقش مجلس آینده در تصمیم سازی هماهنگ با دیگر قوا و ارکان نظام برای حل مشکلات اقتصادی و بازگشت آرامش به جامعه غیرقابل انکار خواهد بود.

وی افزود: پرهیز از تقابل مبتنی بر منافع جناحی با دولت و رفتارهای احساسی ناشی از شعارهای انتخاباتی و حرکت در مسیر تعامل سازنده با سایر قوا و اتخاذ تصمیمات کارشناسانه و ترجیح منافع ملی، حداقل مطالبه ای است که به خصوص به دلیل شرایط خاص کشور از مجلس آینده وجود دارد.

سالاری در پایان گفت: افزایش گفتگو و تعامل میان مسئولان نهادهای مختلف و استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان کشور به دور از نگاه های جناحی و بهره مندی از ظرفیت شخصیت های مقبول و محبوب برای افزایش انسجام داخلی و ایجاد یک عزم ملی در میان مردم و مسئولان برای حل مشکلات، بخصوص چشم انداز نگران کننده ای که از فضای پساکرونایی ترسیم می شود، راهکارهای موثری است که برای مدیریت دوران پساکرونا باید مورد توجه نهادهای تصمیم ساز در کشور قرار گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها