کد خبر: 400253
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۰:۰۴:۰۰
| |

احتمال عرضه محدود کنسول‌های پلی‌استیشن 5

خبر‌ها جاکی از آن است که سونی قصد دارد پس از معرفی کنسول پلی‌استیشن 5، آن را به صورت محدود عرضه کند.

احتمال عرضه محدود کنسول‌های پلی‌استیشن 5
کد خبر: 400253
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سونی قصد ندارد معرفی و عرضه کنسول نسل نهمی خود، پلی‌استیشن 5 در فصل تعطیلات امسال را به تعویق بیندازد، اما احتمال دارد که تعداد دستگاه‌های کمتری در مقایسه با اوایل عرضه پلی‌استیشن 4 در سال 2013 در بازار عرضه شود.

گفته می‌شود سونی در نظر دارد 5 تا 6 میلیون از کنسول‌های نسل بعدی خود را تا پایان ماه مارس سال آینده به فروش برساند. این در حالی است که این شرکت در زمان عرضه اولیه پلی‌استیشن 4 حتی با تأخیر در عرضه دستگاه در ژاپن، حدود 7.5 میلیون دستگاه فروخت.

دلیل این کار کمتر به ویروس کرونا مربوط است و بیشتر به انتظار سونی از میزان تقاضای این دستگاه ربط دارد. پلی‌استیشن 5 به عنوان دستگاهی که از لحاظ فنی بلندپروازانه‌تر از نسخه قبلی خود محسوب می‌شود و به همین ترتیب احتمالاً در تاریخ عرضه خود قیمت بالاتری خواهد داشت، در نتیجه متقاضیان اولیه کمتری خواهد داشت.

یکی از تحلیلگران اقتصادی در مصاحبه با بلومبرگ اشاره کرد که پلی‌استیشن 4 با قیمت 399 دلار بدون ضرر‌های سنگین برای سونی عرضه شد، اما به نظر می‌رسد که پلی‌استیشن 5. ایکس باکس سری ایکس حتی ممکن است با ضرر اولیه هم با قیمت 450 دلار عرضه شوند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تولید انبوه پلی‌استیشن 5 از ماه ژوئن آغاز خواهد شد. این نشان می‌دهد که پرده‌برداری از خود کنسول چندان دور نیست و به زودی معرفی خواهد شد. رونمایی از طراحی دستگاه پلی‌استیشن 5 اتفاق نیفتاده است و طراحی آن به عنوان یک راز باقی مانده است و این در حالی است که سونی به تازگی دسته آن را رونمایی کرده است و مشخصات سخت‌افزاری دستگاه کنسول خود را اعلام کرده است.

با ورود پلی‌استیشن 5 به چرخه تولید، جلوگیری از فاش شدن اخبار این کنسول خیلی سخت به نظر می‌رسد. در این خصوص می‌توان به دسته آن اشاره کرد که سونی با ارائه آن‌ها به توسعه‌دهندگان خود، آن را زودتر رونمایی کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها