تاکید بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه

در بیست و یکمین جلسه ستاد مرکزی مدیریت اپیدمی کرونا، بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی و وضعیت تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

تاکید بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه
کد خبر: 400359
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۵:۲۰:۳۹

اعتمادآنلاین| به گزارش سازمان نظام پزشکی ایران، در این جلسه که با حضور رئیس کل این سازمان، معاونان و مدیران وی تشکیل شد، ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص عملکرد نظام پزشکی، پیگیری‌های انجام شده و ارائه گزارش ها در خصوص اپیدمی کرونا بر ضرورت پیگیری تعرفه‌های خدمات پزشکی و همچنین تصویب آن در شورای عالی بیمه تاکید شد.

محمد رضا ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی کشور در این نشست، گفت: نظر سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی همان است که قبلاً ارائه شده و هر مصوبه‌ای که خلاف آن بوده یا تأمین کننده نظر سازمان نباشد، امضا نخواهد شد.

در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص بیانیه اخیر سازمان نظام پزشکی مبنی بر کنترل همه گیری بیماری کووید 19 از جمله فاصله گذاری فیزیکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بر این مهم تاکید شد که نگارش آن بر اساس پشتوانه کاملاً علمی و مطالعه گزارشی گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران از بیمارستان‌های سطح شهر تهران، تهیه و تدوین شده است.

از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه موضوع فرسودگی جامعه پزشکی حین مواجهه با همه گیری کرونا بوده و مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از سه معاونت آموزشی، فنی و نظارت و اجتماعی و امور مجلس هر چه سریع‌تر راهکارهای حمایتی از جامعه پزشکی را استحصال و برای تصمیم گیری در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دهند.

همچنین مقرر شد سازمان نظام پزشکی با بهره گیری از توان علمی و تخصصی انجمن‌های علمی پزشکی کشور نسبت به تدوین شرایط فعالیت، حسب رشته‌های مختلف پزشکی از جمله تعریف اعمال پزشکی ضروری و غیر ضروری اقدام کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها