عراقچی در گفت‌وگو با مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند:

ایران در کنار مقابله با کرونا با تحریم‌های غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است

سید عباس عراقچی عصر دیروز در گفتگوی تلفنی با فاندرپلاس مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند، موضوعات مختلف روابط دوجانبه و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

ایران در کنار مقابله با کرونا با تحریم‌های غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است
کد خبر: 401304
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ ۱۰:۵۵:۲۹

اعتمادآنلاین| معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است و این فشار بر مردم ایران را دوچندان می کند.

سید عباس عراقچی عصر دیروز (چهارشنبه) در گفتگوی تلفنی با فاندرپلاس مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند، موضوعات مختلف روابط دوجانبه و بین المللی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

عراقچی در این گفتگو اظهار داشت: ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریباً در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده است و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت دسته جمعی است. امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس با تحریم‌های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا نیز روبرو است و این فشار بر مردم ایران را دوچندان می‌کند. این حق مردم ایران است که برای مبارزه با این بیماری و مقابله با تبعات اقتصادی آن، به منابع مالی خود دسترسی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه 2231 شورای امنیت است و آمریکا از این جهت باید پاسخگوی جامعه بین الملل باشد.

مقام هلندی در این گفتگو ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را یک وظیفه جهانی دانست. وی بر پایبندی کشورش بر چند جانبه گرایی در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین المللی برای تأمین سلامت و بهداشت تاکید کرده و افزود: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها