کد خبر: 401900
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۳:۴۵
| |

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:

از سرگیری بیمه معتادان از 15 اردیبهشت/ پوشش 90 درصدی هزینه درمان مبتلایان کرونا

مهندس طاهر موهبتی گفت: با مصوبه جدید در قانون بودجه 99 دوباره بودجه بیمه معتادان به سازمان های بیمه‌ای برگشت و از 15 اردیبهشت اجرایی خواهد شد.

از سرگیری بیمه معتادان از 15 اردیبهشت/ پوشش 90 درصدی هزینه درمان مبتلایان کرونا
کد خبر: 401900
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۲:۵۳:۴۵

اعتمادآنلاین| مهندس طاهر موهبتی در بیست‌وهفتمین جلسه شورای اطلاع رسانی بیمه سلامت که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رمضان، گفت: با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال 98 در سازمان بیمه سلامت، گفت: پروژه پایگاه اطلاعات برخط بیمه شدگان کشور یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال 98 انجام شد. مهم‌ترین کار این پایگاه حذف همپوشانی‌های بیمه‌ای بود. معیار اصلی در این پایگاه کد ملی اشخاص بیمه شده است و از این پس تمام ارائه دهنگان خدمت مکلف خواهند بود برای ارائه خدمت، ‌ اطلاعات لازم را از این پایگاه استعلام کنند.

رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستان‌های دولتی


وی درخصوص اقدام مهم دیگر این سازمان در سال گذشته افزود: رسیدگی الکترونیک به اسناد امروز در کلیه بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود. 2 میلیون و 660 هزار پرونده بستری در سال گذشته از این فرایند عبور کرده و اکنون 87 درصد اسناد در این فرایند به صورت حساب می‌رسد. پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال 99تمام بیمارستان‌های غیردولتی را نیز مشمول این طرح کنیم که دیگر مورد بستری در کشور نداشته باشیم که رسیدگی به اسناد او الکترونیکی صورت نگیرد.

پیش‌بینی اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک در 70 درصد مطب‌های طرف قرارداد در سال جاری


موهبتی در خصوص نسخه نویسی الکترونیک و اجرایی شدن آن ادامه داد: این کار در 30 درصد شهرستان‌ها قرار بود انجام شود که خوشبختانه این اتفاق در 235 شهرستان میسر شد و از این تعداد بخش مورد توجه مطب‌های طرف قرار داد ما بودند.

در سال 99 پیش بینی می‌کنیم 70 درصد مطب‌های طرف قرارداد در کشور تحت پوشش نسخه‌نویسی الکترونیک قرار گیرند که اتفاق بزرگی خواهد بود. البته توجه به این نکته ضروری است که یک مبحث زیر ساخت فنی است که به عهده بیمه‌ها است و یک نکته زیرساخت اجتماعی که از عهده بیمه‌ها خارج می‌شود. در صورتی که زیرساخت‌های اجتماعی و فنی به شکل همزمان اجازه دهد، می توانیم به سمتی حرکت کنیم که به جز نسخه الکترونیک نسخه دیگری را قبول نکنیم. ما باید در سال 1400 پروژه‌ها را به اتمام برسانیم. البته درست است که باتغییر دولت‌ها ممکن است دیدگاه‌ها یا خرد جمعی متفاوت شود، اما نباید کاری بر زمین بماند.

از سرگیری بیمه 43هزار معتاد از 15 اردیبهشت


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال 98 به علت اینکه قرار بود بودجه بیمه معتادان به ستاد مبارزه با مواد مخدر برود، این بیمه معلق شد، افزود: در نهایت بودجه به این ستاد هم نرفت، اما با مصوبه جدید در قانون بودجه 99 دوباره این بودجه به سازمان‌های بیمه‌ای برگشت و از 15 اردیبهشت اجرایی خواهد شد...

موهبتی ادامه داد: پوشش بیمه‌ای معتادان از 15 اردیبهشت برای 43 هزار معتاد برقرار می‌شود و معتادان از این تاریخ می توانند در 159 مرکز درمان اعتیاد دولتی و 274 مرکز خصوصی 9 خدمت مختلف از جمله سم زدایی، درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی را در این مراکز با پوشش 70 درصدی بیمه دریافت کنند. از 43 هزار معتاد تحت پوشش بیمه حدود 28 هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند.

وی علت اینکه این خدمات از 15 اردیبهشت ارایه می‌شود را اینگونه تصریح کرد: در حال حاضر که منتظر تعرفه جدید خدمات بودیم و چون مصوب نشد، قرار شد از این تاریخ با آخرین تعرفه مصوب اجرایی شود.

ابتلای 23هزار بیمه شده بیمه سلامت به کرونا / مجوز تجویز سی تی اسکن به پزشکان عمومی


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره هزینه بیمه مبتلایان به کرونا گفت: تاکنون 23 هزار بیمه شده سازمان بیمه سلامت که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، تحت پوشش قرار گرفتند و معادل 125 هزار تخت روز همه خدمات درمانی و تشخیصی از جمله سی تی اسکن و همه داروهای موجود در پروتکل درمان این بیماری تحت حمایت بیمه است و 90 درصد هزینه این بیماران پرداخت می شود. نکته قابل توحه این است که سقف خدماتی مانند سی‌تی اسکن یا ام آر آی که براساس پروتکل‌ها باید در مدت زمان مشخصی انجام می‌شد، برداشته شد و همچنین حتی پزشک عمومی نیز با توجه به کرونا می‌تواند این خدمات را تجویز کند.

برقراری «بیمه روی تخت» برای بیماران اورژانسی کرونا


وی افزود: بیمه شدن افراد روی تخت بیمارستان حذف شده بود، اما با توجه به شرایط، بیماران کرونا که اورژانسی تلقی می‌شوند روی تخت بیمارستان هم بیمه می‌شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها