کد خبر: 402047
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۱:۱۹:۵۹
| |

عادل عبدالمهدی:

با جدیت با کرونا مقابله کردیم

نخست‌وزیر مستعفی عراق تأکید کرد این کشور با شجاعت و جدیت با کرونا مقابله کرد و به موفقیت چشمگیری رسید.

با جدیت با کرونا مقابله کردیم
کد خبر: 402047
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ ۱۱:۱۹:۵۹

اعتمادآنلاین| عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در نشست هیئت عالی هماهنگی میان استان‌ها گفت: بنا به نظر نهادهای بین‌المللی عراق با شجاعت با کرونا مقابله کرد و به موفقیت چشمگیری رسید و در این زمینه بر تمام کشورهای پیشرفته برتری یافت.

او گفت: ما جزو اولین کشورهایی بودیم که تدابیر پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کرده و مرزهایمان را بستیم و قبل از آنکه سازمان جهانی بهداشت تبدیل ویروس به یک وبای جهانی را اعلام کند منع تردد اعلام کردیم. ما عراقی‌های خارج کشور را نیز به وطن بازگرداندیم و به رغم تمام سختی‌ها مسئولیت‌مان را در این باره زیر پا نمی‌گذاریم.

عبدالمهدی همبستگی ملی و همکاری میان تمامی عراقی‌ها، نهادهای دولتی، مواضع مرجعیت دینی و نهادهای مدنی، عشایر و استانداران و کمیته‌های بحران را ستود.

او بر لزوم همکاری میان استانداران و طرف‌های اجرایی و توجه به عالمگیر بودن کرونا و اتحاد در اتخاذ مواضع تأکید کرد و مواضع جسورانه استانداران و کمیته‌های بحران را ستود.

عبدالمهدی درباره اوضاع اقتصادی گفت: ‌به رغم تکیه بر نفت و پایین آمدن قیمت آن اما مواد غذایی فراهم است و میزان تولید بهتر از سال گذشته است. اگر این پیشرفت نبود با اوضاع سخت‌تری مواجه بودیم. ما صراحتا درباره پیامدهای اقتصادی با شهروندانمان صحبت می‌کنیم و باید راهکارهایی را در این باره پیدا کنیم.

استانداران نیز از تلاش‌هایشان برای مقابله با کرونا و وضعیت بهداشتی و اقتصادی استان‌هایشان صحبت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها