کد خبر: 402245
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰
| |

پنتاگون:

هیچ دستورالعملی برای کاهش تعداد سربازان در افغانستان وجود ندارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نسبت به گزارش‌های رسانه‌ای درباره مذاکرات پیرامون خروج کامل ارتش آمریکا از افغانستان واکنش نشان داده و اعلام کرد، هیچ دستورالعملی در این زمینه وجود ندارد.

هیچ دستورالعملی برای کاهش تعداد سربازان در افغانستان وجود ندارد
کد خبر: 402245
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۹ ۱۱:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی پنتاگون در مصاحبه با شبکه خبری الحره گفت، این وزارت‌خانه هیچ دستورالعمل رسمی را برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان ابلاغ نکرده است.

او افزود، نیروهای آمریکایی در افغانستان به اجرای سازوکارهایی برای کاهش تعداد نیروهای یگان‌های خود به 8 هزار و 600 سرباز قبل از نیمه ماه ژوئیه ادامه می‌دهند.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت، کاهش تعداد سربازان در چارچوب توافق‌نامه امضا شده میان آمریکا و طالبان صورت می‌گیرد.

واشنگتن و کابل در ماه فوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند، در صورت پایبندی طالبان به توافق‌نامه امضا شده، ایالات متحده و همپیمانانش ظرف 14 ماه تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

براساس این توافق‌نامه که در دوحه امضا شد هزاران سرباز آمریکایی پس از بیش از 18 سال در ازای برخی ضمانت‌های امنیتی طالبان و مذاکره این جنبش با دولت کابل، به تدریج از افغانستان خارج می‌شوند.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی از مشاوران امنیت ملی دولتش خواسته روند بازگرداندن سربازان این کشور از افغانستان به خانه را تسریع کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها