کد خبر: 402412
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۰:۲۳
| |

دموکرات‌ها اطمینانی ندارند انتخابات نوامبر آمریکا منصفانه باشد

با نزدیک شدن آمریکا به انتخابات ریاست جمهوری 2020 در بحبوحه شیوع کرونا، نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی پیو نشان میدهد کمتر از نیمی از دموکرات‌ها اطمینان دارند که این می‌تواند انتخاباتی منصفانه و صحیح باشد.

دموکرات‌ها اطمینانی ندارند انتخابات نوامبر آمریکا منصفانه باشد
کد خبر: 402412
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۱:۵۰:۲۳

اعتمادآنلاین| نتایج نظرسنجی پیو نشان می‌دهد، تنها 46 درصد از دموکرات‌ها اطمینان دارند که انتخابات نوامبر امسال منصفانه و صحیح خواهد بود. حتی تعداد بسیار کمتری اطمینان دارند که تمام شهروندان، اگر بخواهند، قادر باشند رای بدهند.

در مقابل اما 75 درصد از جمهوری خواهان معتقدند این انتخابات منصفانه و صحیح خواهد بود و 87 درصد اطمینان دارند که تمام شهروندان واجد شرایط بتوانند رای بدهند.

این یافته‌ها به اختلافات دو حزب بر سر حق رای اشاره دارد. دموکرات‌ها در سراسر آمریکا خواستار تسهیل محدودیت‌های رای دادن هستند و می‌گویند سیاستگذاری‌های بی دلیل رای دهندگان واجد شرایط را کم می‌کند.

جمهوری خواهان عمدتا از آن محدودیت‌ها دفاع کرده و تاکید دارند انتخابات در مقابل «جعل» آسیب پذیر است، با اینکه مطالعات بسیاری میزان آن را بسیار نادر دانسته‌اند.

در مجموع 59 درصد از آمریکایی ها اطمینان دارند که این انتخابات منصفانه و صحیح برگزار خواهد شد و 63 درصد معتقدند که تمام شهروندان واجد شرایط قادر به رای دادن خواهند بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد در ایالت‌هایی که هم اکنون رای گیری از طریق ایمیل بسیار استفاده می‌شود، حدود 70 درصد از جمهوری خواهان از گسترش رای گیری از طریق ایمیل حمایت کردند. حتی در ایالت‌هایی که این رویه چندان معمول نیست، 40 درصد از جمهوری خواهان از گسترش آن حمایت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها