ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان| ساختار قدرت به اصلاح‌طلبان اجازه خودنمایی نمی‌دهد

ناصر قوامی گفت: اگر ساختار اصلاح نشود و قرار بر تداوم سیاست‌های غلط باشد،‌ اگر حتی اصلاح‌طلبان در مجلس و دولت هم حاضر باشند، به دلیل سیستم غلطی که در نظام تصمیم‌گیری برقرار است‌ نمی‌توانند کاری انجام دهند.

اصلاح‌طلبان| ساختار قدرت به اصلاح‌طلبان اجازه خودنمایی نمی‌دهد
کد خبر: 403083
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایطی به تدریج از صحنه کنار گذاشته می‌شوند که بنده از همان پایان مجلس ششم اعتقاد داشتم جریان اصلاحات نباید در هر شرایطی برای ورود به حکومت تلاش کنند؛ در واقع اصلاح‌طلبان نباید برای حضور در حکومت دست‌وپا بزنند. اصلاح‌طلبان باید این را در نظر داشته باشند که مشکلات مردم با «اصلاح در ساختار» حل می‌شود، در غیر این صورت حضور در قوا و نهادهای مختلف عملاً فایده‌ای نخواهد داشت.

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت:‌ اگر ساختار اصلاح نشود و قرار بر تداوم سیاست‌های غلط باشد،‌ اگر حتی اصلاح‌طلبان در مجلس و دولت هم حاضر باشند، به دلیل سیستم غلطی که در نظام تصمیم‌گیری برقرار است‌ نمی‌توانند کاری انجام بدهند. بدین ترتیب مردم پیش خود می‌گویند وقتی قرار بر عدم کارایی‌ اصلاح‌طلبان است، به چه دلیل باید به آنها رأی بدهیم. همچنین به دلیل رد صلاحیت شاخص‌های جبهه اصلاحات، اصلاح‌طلبان دسته‌چندم به میدان می‌آیند که طبیعی است‌ حضوری خنثی خواهند داشت و همین موجب تخریب وجهه اصلاح‌طلبان می‌شود.

او همچنین توضیح داد:‌ به عنوان مثال در انتخابات شوراهای شهر اصلاح‌طلبان ناشناس وارد عرصه شدند و با عنوان اصلاح‌طلبی رأی آوردند، اما بعد از ورود به شورای شهر اختیاری برای انتخاب شهردار مورد تاییدشان نداشتند که خب، انتخاب غلط موجب شد عموم مردم بدون اینکه از خیلی از مسائل آگاه باشد نسبت به اصلاحات بدبین شود.

قوامی ادامه داد:‌ همین مسائل باعث شده است سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش کند. البته هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند، چون دیگر نمی‌خواهند مثلاً چهره‌ای چون حسن روحانی با رأی‌هایشان به توفیق برسد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند، اما مشکل این است که حاکمیت علاقه‌ای به میدان دادن به اصلاح‌طلبان ندارد و به همین دلیل همه دیدند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس با رد صلاحیت فله‌ای از حضور چهره‌های اصلاح‌طلب جلوگیری کردند، نتیجه‌اش هم این بود که در تهران میزان مشارکت به 18 درصد رسید که تقریباً نیمی از رأی‌ها هم باطله بودند.

ناصر قوامی در پایان گفت‌: تا ساختار نظام اصلاح نشود نمی‌توان به فعالیت جریان اصلاحات امیدی داشت.

چکیده گفت‌وگو با ناصر قوامی

اصلاح‌طلبان نباید برای حضور در حکومت دست‌وپا بزنند

هوادارانِ جریان اصلاحات فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند

اصلاح‌طلبی فقط در صورت اصلاحِ ساختار حاکمیت می‌تواند تاثیرگذار باشد

مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها