آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه:

اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: امروز اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است و شاید زدوبندهای سیاسی باعث تأخیر در تحقق این مطالبه شود، اما به برکت خون مطهر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق می‌یابد و اخراج آن‌ها از منطقه قطعی است.

اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است
کد خبر: 403179
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۵ ۱۳:۴۶:۱۸

اعتمادآنلاین| آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت وفات حضرت خدیجه (س)، به مجاهدت‌های ایشان در کنار پیامبر عظیم الشأن اسلام برای نشر معارف دین و موفقیت رسالت نبوی پرداخت و آن بانوی مکرم را الگوی جامعه اسلامی در انفاق و ایثار معرفی کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: مردم ما در 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم و همچنین در صحنه مقابله با ویروس منحوس کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه نشان دادند در اندیشه، سلوک و رفتار به حضرت خدیجه (س) ارادتمندند و با تأسی از ایشان جلوه‌های زیبایی از همیاری و دگرخواهی در پرتو خداخواهی را به نمایش گذاشتند.

رییسی با اشاره به نظر متخصصان درباره احتمال آغاز موج دوم ویروس کرونا و تداوم شرایط موجود، بر لزوم توجه به عوامل موفقیت در دوران مواجهه با موج اول شیوع تأکید کرد و اظهار داشت: اولین چیزی که موجب نمایش موفقیت ایران اسلامی در مواجهه با ویروس کرونا در دنیا شد، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و سیره و سلکوک شخصی ایشان بود که همه ظرفیت‌های کشور را برای تلاش همدلانه بسیج کردند.

رییس قوه قضاییه افزود: اقناع افکار عمومی توسط رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی دومین عامل مهم در این موفقیت بود که باعث شد مردم عزیز ما در کنار حافظان سلامت خوش بدرخشند و عامل دیگر به میدان آمدن همه ظرفیت‌های دولت، نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی بود که همه از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

رییسی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر شر ویروس کرونا از سر بشریت و همه کشورها به ویژه امت اسلامی کم شود، اما ادامه این وضعیت هر چه باشد، حفظ عوامل موفقیت در مرحله نخست شیوع بیماری می‌تواند در شرایط جدید و حتی شرایط پساکرونا نیز ما را صیانت بیشتری بخشد.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست‌های هم اندیشی اخیر خود با اقشار مختلف از جمله کارگران و اصحاب تولید، توجه به نیروی کار در سال جهش تولید را مهم دانست و با تأکید بر لزوم پیگیری رفع موانع تولید از سوی همه دستگاه ها، تصریح کرد: نفس حمایت و پشتیبانی لفظی از تولید کافی نیست و باید در عرصه اقدام و عمل هم تلاش کرد.

رییسی افزود: در نشستی که چندی پیش با پرستاران برگزار شد، آن‌ها تأکید کردند با این که این روزها مورد حمایت و تقدیر ملت هستند، اما مشکلاتی دارند که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شان عدم اجرای قوانینی بود که برای حمایت از این عزیزان تصویب شده است.

حجت‎الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص توضیح داد که این سازمان پس از دستور ریاست قوه قضاییه، موضوع مطالبات پرستاران را پیگیری کرده و بخشی از مطالبات آن‌ها بالغ بر 200 میلیارد تومان پرداخت شده و بخش دیگری نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد جلساتی به‎منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران از جمله رقم دستمزد آن‌ها در سال 99 با حضور آن‌ها و کارفرمایان برگزار شده است که گزارش آن را تقدیم رئیس دستگاه قضا خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع افزایش قیمت خودرو و التهابات ناشی از آن در جامعه نیز اشاره کرد و گفت که در این خصوص با معاون اول رئیس جمهور مکاتبه کرده و سازمان بازرسی منتظر دریافت توضیحات مقامات ذیربط در این زمینه است.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان این که برای حمایت از فضای کسب و کار هم قانون ویژه‌ای تصویب شده، بر لزوم اجرای کامل قوانین و پیگیری حسن اجرای آن‌ها از سوی دستگاه‌های قضاوتی و نظارتی تأکید کرد.

رییسی در عین حال از همکاران خود در دستگاه قضا در سراسر کشور که سال گذشته با حمایت از تولید و تولیدکنندگان برای رفع مشکلات و احیای هزار کارخانه، کارگاه و واحد تولیدی تلاش کردند تقدیر کرد و ارتباط آن‌ها با کارآفرینان و کارگران را ضامن تحقق جهش تولید دانست.

رییس قوه قضاییه همچنین با تقدیر از اقدام جهادی همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‎های معوقه در سال گذشته، اظهار داشت: کاری که دادگستری تهران و دادگستری‎های استان‎ها برای تعیین تکلیف سریع پرونده‎های کثیرالشاکی انجام دادند، بسیار با ارزش بوده و حجم مکاتبات مردمی با دستگاه قضایی را کاهش داده است.

رییسی با تأکید بر لزوم تداوم این روند در سال 99 برای به سامان رسیدن هرچه سریع‎تر پرونده‎های معوقه، خاطرنشان کرد: به روزرسانی و اتمام کار این پرونده‎ها در همین روزهای ابتدای سال امکانپذیر است، اما همکاران قضا دقت داشته باشند که رسیدگی به این پرونده‎ها، نباید موجب معوقه‎شدن پرونده‎های جاری شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها برای مردم آزاده جهان و فرهیختگان شگفتی آور است که از یک سو می‌گویند از برجام خارج شده ایم و از سوی دیگر بعد از دو سال می‌گویند در این قرارداد شریک هستیم.

رییس قوه قضاییه این رفتار را نشانگر تعارض آمریکایی‌ها در تصیم گیری دانست و افزود: رفتار برخی کشورهای اروپایی هم برای جهانیان سوال برانگیز است که چرا در اوج مسأله کرونا که آلمان گرفتار آن شده و میزان مرگ و میر در آن بالاست و مردم این کشور دنبال نجات جان خود هستند، آن‌ها دنبال نشان دادن عنادشان با حزب الله و جریان مقاومت مردمی هستند.

رییسی با بیان این که امروز جبهه مقاومت از مرزهای لبنان فراتر رفته و جبهه بین المللی مقاومت شکل گرفته است، برپایی راهپیمایی میلیونی اربعین و شکل گیری حرکت‌های مردمی علیه آمریکا و تروریست‌ها و حامیانشان در عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه را از دستاوردهای این جبهه دانست.

رییس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز اخراج آمریکا از منطقه خواست همه مردم منطقه است و شاید زدوبندهای سیاسی باعث تأخیر در تحقق این مطالبه شود، اما به برکت خون مطهر شهدای مقاومت به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی تحقق می‌یابد و اخراج آن‌ها از منطقه قطعی است.

در این نشست، با توجه به اهمیت تحولات بورس و استقبال گسترده مردم برای سرمایه‎گذاری در این حوزه، مقرر شد مسائل مربوط به بورس در جلسه‎ آتی شورای عالی قوه قضاییه با حضور کارشناسان این حوزه و صاحب‎نظران اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها